...
Виховний захід: У колективі нема чужої справи PDF Печать E-mail

 

Мета. Уточнити уявлення дітей про життя, працю в колективі. Розвивати вміння оцінювати свої вчинки, визначати свою роль у колективі, авторитет колективу. Виховувати почуття колективізму, дружби, товаришування, прищеплювати бажання удосконалювати себе.

 

Обладнання. Казка «Сім лозин», гра «Лото», модель долоні, набір слів, таблиця «Правила чемності»,  графік авторитетності учнів в класному колективі, цукерки 3 шт., фішки-жетони,казкове віконечко, довідкове бюро, клей, скріпки, степлер,голки, касета з піснею «Сонечко на небі знову сяє », магнітофон.

 

Вчитель. Сідайте, діти, тихенько,

Спинки випряміть рівненько,

Один одному всміхнулись

І до мене повернулись.

Давайте дружно всі разом заспіваємо нашу улюблену пісню « Сонечко на

небі знову сяє »

Вчитель. Молодці, діти! Вже час спробувати, розгадавши ребус,

визначити тему виховної години.

( Діти розгадують  назву теми виховної години, разом читають.)

« У колективі немає чужої роботи» ».

Вчитель. Сьогодні поговоримо про нас. Дізнаємось, які ми є, чи добре нам живеться разом.

Творча група приготувала для вас казку «Сім лозин». Подивіться її уважно і дайте відповідь на запитання: - Чому сини не змогли виконати першого батьківського побажання, але так легко впоралися із другим? Чого навчає ця казка?

У нашому класі 12 учнів. Ми - 5 клас. Давайте до слова «клас» підберемо слова, близькі за значенням - синоніми.

(група, учні, друзі, школярі, колектив)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Постукаємо у віконечко «Довідкове бюро.»

- Що означає слово « колектив »?

(Учень пояснює) Колектив - це слово стародавнє, прийшло до нас із латинської мови. Це група людей, що виконують спільну роботу, мають спільні інтереси.

- Чи є клас, 12 учнів, колективом?

Казка навчила, що люди в колективі тримаються в купі, мов пальці на руці. Модель долоні є у вас на парті. Тож з переліку слів, які лежать на моделі виберіть потрібні слова, які позитивно впливають на життя і працю в колективі і наклейте на один із пальчиків на моделі долоні.

( Дружба, доброзичливість, взаємодопомога, взаємовиручка, спільні справи, повага, толерантність, щирість, великодушність, ввічливість, щедрість  )

Гра «Вибери потрібне слово».

Учні читають ланцюжком вибрані і наклеєні слова. Вчитель збирає моделі, степлером скріплює, опускає пальцями вниз. - Що нагадує? (корінь дерева)- це міць, сила нашого колективу.

Піднімає пальцями вверх - Що нагадує? (корону) - вона вказує на величність колективу.

 

 

Звичайно, добре жити в такому колективі, в якому цінують дружбу, щирість, великодушність, взаємодопомогу. Ми не перші, хто хоче стати справжніми друзями, справжнім колективом. Про це мріяли наші дідусі,бабусі, мами й тата. Колись вони створили правила, які згуртували їх у колектив.

Робота з правилами чемності для хлопчиків і дівчаток, що згуртовують колектив.

 

 

 

 

 

Учні по черзі виходять до таблиці. Знімають голочку, читають зміст правил, відкривається буква. Потім всі хором читають ключове слово «колекти в».Продовжують хором речення за початком:

- Щоб бути колективом треба виконувати... (правила чемності).

 

Рухома фізкультхвилинка для зняття напруги

 

Гра « Мікрофон».

Вчитель бере мікрофон. Пропонує продовжити роботу грою «Мікрофон». Початок речення однаковий.

Колектив починається з мене, бо я... ( далі думки учнів )

Вчитель починає: колектив починається з мене, бо я вас навчаю розуму, спілкуванню,життю. (Вчитель передає мікрофон учням.)

Свої думки послідовно висловлюють діти.

Висновок: об'єднання всіх висловів говорить про те, що в нашому колективі - один за всіх, всі за одного.

Авторитет і честь колективу.

Вчитель. Часто чуємо фразу «він користується авторитетом в класі»

- Як ви розумієте цей вислів?

- Що означає слово авторитет? (стукаємо у довідкове бюро)

 

 

Учень. Авторитет - це загальне визнання людини, довіра до неї з боку

інших, завдяки знанням та праці самої людини.

 

Вчитель :Пропоную гру, яка дозволить дізнатися чи є у нас в класі учні, які користуються найбільшим авторитетом серед однокласників.

Візьміть по 3 жетона, вийдіть із-за парт до дошки і утворіть коло.

Виконуйте за мною: слухайте питання, продумайте відповідь, віддайте жетон тому, про кого подумали, вертайтесь на місце вколо.

> 3 ким би ти хотів сидіти в класі за партою?

> Вибраний тобою товариш захворів. З ким би ти тоді сів за одну парту?

> Якщо ця людина перейшла до іншої школи, кого б ти вибрав тоді?

Діти сідають на місце, рахують кількість жетонів, разом з учителем складають графік авторитетності учнів класу.)

Вікторина «Ерудит»

Вчитель читає початок прислів'я про дружбу, діти говорять кінець. Школа самовдосконалення.

Діти! Ми сьогодні багато говорили про наш колектив. Давайте перевіримо вашу здатність до товаришування і дружби за допомогою тесту

 

Тест«Я і колектив».

( Діти працюють над тестом, рахують бали.)

Ваш товариш захворів і не прийшов до школи. Ви:

а) зателефонуєте йому і поцікавитеся здоров'ям - 5;

б) ніяк не відреагуєте - 1;

в) відвідаєте його якщо хвороба неінфекційна - 10.

2.Товариш не впорався із домашнім завданням. Ви:

а) дасте йому списати - 5;

б) допоможете розібратися - 10;

в) вдасте, що вас це не стосується - 1.

З.Вам дуже хочеться морозива, і ви маєте гроші, та поряд із вами товариш, у якого немає грошей. Ви:

а) купуєте морозиво тільки собі - 1;

б) позичите товаришеві гроші - 5;

в) купите два морозива, сподіваючись, що і для вас товариш

нічого не пожалкує-10.

4.Однокласник запросив вас на День народження, а товариша - ні. Ви:

а) нічого не скажете йому і підете самі - 1;

б) попросите однокласника запросити товариша-10;

в) підете самі, попередньо пояснивши товаришеві ситуацію, що

склалася - 5.

5.Товариш отримав не дуже приємне доручення - прибрати клас або вимити вікна. Ви.

а) залишитесь після уроків і допоможете йому-10;

б) поспівчуваєте йому і підете додому - 5;

в) порадієте тихцем, що таке доручення отримав він, а не ви - 1.

6.Ваш товариш виграв приз у складному конкурсі. Ви:

а) будете намагатися взяти участь у такому ж конкурсі - 5;

б) порадієте за свого товариша - 10;

в) у душі позаздрите йому -1.

Вчитель.

- Якщо ви набрали 20 і більше балів, то ваші товариші можуть пишатися дружбою з вами. Ви - надійна людина, з вами хоч у вогонь, хоч у воду. У вас з колективом повне порозуміння.

Підсумок.

- Яке слово найчастіше промовляли під час виховного заходу? -Чи хотілося б вам жити в нашому колективі? -А з яким настроєм?

Виберіть із конверта одного метелика, який відповідає вашому настрою зараз і приклейте на квітку нашого колективу, розташовану на дошці.

- Діти! Розгляньте, як ви оздобили квітку! Метелики такі різні, такі весе¬лі. Вони - це ви, учні класу. А квітка! Яка вона гарна! Сподіваюсь, як і наш колектив.

 

 

Яндекс.Метрика >