...
Виховний захід: Спілкування на відстані PDF Печать E-mail

Мета: розвивати в учнів вміння користуватися сучасними засобами

інформації та спілкування, виховувати моральні якості та любов до свого здоров’я.

Хід заняття

Вчитель.

Гра-фантазія „Уяви!”

Діти,  заплющіть, будь ласка, на хвильку очі! Навколо темрява, холодно,    страшно.  Морок ночі огортає вас... У таких умовах протягом  шести місяців дослідник Антарктиди Роберт Бард жив сам. У  своєму щоденнику він писав: „У мене є  запас води та їжі, є спокій, якого я так прагнув.  Але не можу обійтися без звуків,  голосів та найголовнішого – спілкування!”

Уявіть, як змінилося б життя дослідника, якби він міг користуватися телефоном, міг отримувати газети або журнали, мав телевізора або радіо.

( Відповіді дітей)

- Отже, ви зрозуміли, що людині дуже важливо спілкуватися з іншими людьми: отримувати інформацію та ділитися нею. Сьогодні стало дуже модним спілкування на відстані і думаю, що це ви не заперечуватимете.

Що я тримаю в руках? (Показує мобільний телефон.) Здогадалися? Звичайно, ви правильно відгадали — це мобільний теле¬фон, один із сучасних засобів спілкування на відстанні. Отже, екскурс в історію.

Історик.  Історія цього винаходу почалася нещодавно. Сорок років тому виникла перша назва «уокі-токі» — «ходжу та розмовляю». Це був важкий ранець, який носили за спиною. Перші апарати були настільки громіздкі, що стави¬лися лише в автомобілях. Згодом з'явилися апарати з ручкою для носіння, але теж важкі та незручні.

Зараз цей предмет неважко загубити й у кишені. З його допомогою мож¬на слухати музику, користуватися мережею Інтернет, робити фотографії, відеозйомки, а найголовніше — спілкуватися з друзями, батьками та близь-кими людьми.

Колискою мобільного зв'язку є Скандинавія. Звідти почали своє роз-повсюдження Nokia, Ericsson. Та за ними крок у мобільному світі зробили США — Моtоrоllа, АТSТ.

Люди навчилися спілкуватися на відстані.

Спілкування на відстані (або дистантне спілкування) має свої етикетні правила. їх слід додержуватися, бо від цього залежать наші взаємини з ін¬шими людьми.

Радіоінженер.  По оцінках засобів масової інформації число користувачів персонального мобільного зв'язку у всьому світі вже перевищило 1 млрд. Провайдери мобільних систем зв'язку постійно покращують якість сервісу, що надається, і вводять нові послуги. Тому, згідно прогнозам фахівців, кількість користувачів продовжуватиме збільшуватися і ознак насичення продажів мобільних телефонів поки не спостерігається.

У економічно розвинених країнах практично кожен активний член суспільства користується мобільним телефоном.

З основними правилами телефонного спілкування ми ознайомимося на сьогоднішньому занятті.

Вчитель

Швейцарський мислитель кінця XVIII ст. Лафатер зауважу¬вав: «Хочеш бути розумним — навчися розумно запитувати, уважно слу¬хати, спокійно відповідати, переставати говорити, коли нема чого більше сказати».

Спробуймо дослідити, як це твердження пов'язане з правилами спілку-вання по телефону.

(Діти висловлюють власні думки та припущення.)

 

Вчитель Щоб уникнути непорозумінь у спілкуванні, слід керуватися правилами, викладеними у нашій «Скарбничці телефонного етикету». Ви маєте уважно прочитати ці правила і запропонувати власні поради, як коротко та стисло вести розмову по теле¬фону.

Коли телефонуєте Ви, треба спочатку привітатися або вибачитися.

Якщо телефонуєте незнайомій людині, потрібно обов'язково предста-витися, запитати ім'я і по-батькові того, з ким розмовляєте.

Говорити слід без поспіху, розбірливо, але стисло й чітко.

Розмовляючи по телефону, уникайте паралельних розмов з людьми, які перебувають біля вас.

Уважно слухайте співрозмовника, не перебивайте його.

Зазвичай закінчує розмову той, хто телефонує, а не той, кому теле-фонують.

Не можна телефонувати рано вранці або пізно увечері.

З'являтися в театр, приходити в гості з мобільними телефонами ? свідчення невихованості їхніх власників. Коли такі телефони з вами, їх кра¬ще вимкнути.

Некультурно хизуватися мобільним телефоном як показником моди.

 

Вчитель А тепер попробуємо примінити ці правила на практиці. Мабуть, кожен із вас мріяв хоч ненадовго стати актором, продемонструвати свої здібності та вміння на сцені. Зараз ваші мрії можуть здійснитися! Прошу на сцену до телефону!

Виконайте в ролях телефонну розмову:

а) двох однокласниць, одна з яких пропустила тиждень занять через

хворобу;

б) класного керівника та учня, який пропустив шкільні заняття;

в) батька й учня, який пропустив уроки в школі.

Поясніть відмінності між трьома варіантами телефонної розмови.

Тест

1. Коли розмовляєш по телефону, ти:

а) інстинктивно прикриваєш слухавку рукою;

б) водночас читаєш, пишеш, малюєш;

в) сідаєш якомога зручніше в крісло.

2. Коли тобі відповідає автовідповідач, ти:

а) просиш передзвонити тобі додому;

б) кладеш слухавку, не назвавшись;

в) начитуєш довгий-довгий текст.

3. Коли розмовляєш по телефону з потрібною тобі людиною, ти:

а) забуваєш про себе і концентруєшся на тому, що вона тобі розповідає;

б) говориш не своїм голосом;

в) прагнеш говорити солоденько-солоденько.

4. Коли друг відповідає, що зараз не може розмовляти, ти:

а) спитаєш, коли тобі краще зателефонувати;

б) не заспокоїшся, доки не отримаєш від нього повну інформацію про те, що трапилось;

в) скажеш, що твоя інформація варта того, щоб вислухати тебе саме зараз.

5. Тобі потрібно конфіденційно порозмовляти з другом, а мама, тато, брат, сестра, бабуся і дідусь постійно заважають. Ти:

а) покажеш домашнім, що вже закінчуєш розмову;

б) попросиш, щоб друг тобі передзвонив і скажеш домашнім все, що ти про них

думаєш;

в) мовчки візьмеш телефон і перейдеш в іншу кімнату.

6. Твоя найдовша телефонна розмова:

а) близько години;

б) трішки більше години;

в) з півгодини.

Якщо у твоїх відповідях найчастіше зустрічалося «а» —

ти людина спокійна і терпляче вислуховуєш співрозмовника. Але не дозволяй іншим експлуатувати твою урівноваженість.

Якщо більше траплялася відповідь типу «б» — ти натура творча, імпульсивна. Тобі варто навчитися контролювати свою поведінку і виявляти характер.

Якщо у твоїх відповідях частіше звучало «в» — ти людина практична.

Щоправда, тобі трішки бракує тактовності у ставленні до оточуючих. Навчися думати не тільки про себе, а й турбуватися про інших.

Та не забувай, що  часте користування мобільним телефоном є дуже шкідливим для твого здоров’я.

Чого можна підхопити від мобільних телефонів ?                                                                                                                                       -    Головну біль, нудоту;

-   Захворювання вуха (пухлину слухового нерву, а також різні злоякісні

захворювання);

-   Алергічні реакції (особливо у людей, які схильні до алергії);

 

Багатьом сьогодні подобаєтться спілкуватись через Інтернет. Так можна знайомитись із людьми з різних куточків землі. Тут ти можеш моделювати свій образ. А в особистому спілкуванні якщо ти не подобаєшся людині, то не подобаєшся – з цим нічого не зробиш.

Безперечно, декому дружба онлайн подобається більше. Тільки в Інтернеті ти можеш почуватись так впевнено. Віртуальне спілкування дає можливість сором’язливій людині обдумувати, що вона хоче сказати.

Але спілкування в Неті приховує і небезпеку, яку було б нерозумно ігнорувати. Хіба ти став би ходити по небезпечних вулицях із зав’заними очима? Чи варто так бродити по Інтернеті?

Чому небезпечно шукати друзів онлайн? Дуже легко наштовхнутися на сумнівних особистостей і вже за кілька хвилин на тебе посипляться різні непристойності. А чи відомо тобі, що варто лише повідомити в Інтернеті особисті дані, наприклад, прізвище, номер телефону і зловмисник зможе тебе знайти.

Засоби безпеки

Звичайно, спілкування через Інтернет може бути цілком доречним. Багато людей, в тому числі і дорослі, таким способом підтримують зв’ язок із друзями . Якщо це відноситься і до тебе, то слід дотримуватись деяких правил безпеки. Яких?

Правила безпеки

Слідкуй, скільки часу йде на переписку, і не дозволяй щоб вона відволікала тебе від важливіших справ, наприклад від сну.

Спілкуйся тільки тоді, коли знаєш людину особисто, або можеш перевірити, з ким переписуєшся. Розбещені люди бродять Інтернетом, шукаючи довірлиих підлітків, щоб використати їх для своїх цілей.

Як і при особистому спілкуванні, припини розмову, якщо вона прямує не туди.

Висновок. Отже, спілкування, одержання інформації  у становленні особистості людини  посідає  одне з найважливіших місць. Але завжди слід пам’ятати, що найважливіше для людини є її здоров'я і фізичне, і психічне , і соціальне.

 

Яндекс.Метрика >