...
Виховний захід: Портрет у мистецтво PDF Печать E-mail

Виховний захід: Портрет у мистецтво
Если видишь, что с картины
Смотрит кто- нибудь на нас:
Или принц в плаще старинном,
Или в робе верхолаз,
Летчик или балерина,
Или Колька — твой сосед,
Обязательно картина называется... портрет.
Е.Кушнер
Учитель. Сьогодні до нас у гості прийшов художник. (Учитель одягає елементи костюма художника, бере його атрибути — пензлі, мольберт.) Він розповість вам багато цікавого про живопис.
1.  Що зображають художники на картинах? (Природу, тварин, людей тощо.)
2. Як називаються картини, які зображають людей? (Портрет.)
Гра «Оживи портрет».
Учитель. Ви бачите репродукції відомих картин. Розділимося на групи і спробуймо їх оживити. Зверніть увагу на пози, жести, погляди дійових осіб і макси¬мально наближено намагаймося їх скопіювати. (Дидактичний матеріал. В.Васнєцов «Богатирі», «Іван Царевич на сірому вовку», «Альонушка», «Витязь на роз¬путті», І Репін «Трійка» та ін.)
Отже, ви наблизилися до ро¬зуміння ролі однієї професії,
без якої художнику-портретисту не обійтися. Це — натурщик, людина, яку зображає художник. Як ви думаєте, чи складно позувати художнику? Які вимоги висуваються до натурщика? (Йому потрібно зберігати абсолютний спокій, не рухатися, тримати необхідну позу, не виявляти емоцій тощо — тобто, це нелегка робота.)
Завдання-гра «Словесний портрет», або «Граємо в художника і натурщика».
Один учень — «на¬турщик» — користуючись жестами, мімікою обирає певну позу, тобто створює образ.
Інші учні — «художники» — уважно вивчають його, запам’ятовують. Потім відвертаються і намагаються точно описати портрет словами.
Учитель. Отже, поза, жести, міміка людини на портреті багато про що може нам розповісти. Як ви думаєте, що ще має значення у зображенні характеру чи настрою  людини   на  портреті? (Колір, колорит.)
Сприймання візуальних образів репродукцій картин.
О.Ренуар «Портрет актриси Жанни Самарі», Рембрандт «Портрет бабусі» та  ка.
1.  Які настрої у дійових осіб?
2.  Які кольори домінують на картинах?
3. Співвіднесіть колорит картин і характери зображуваних людей.
Сприймання поетичних образів.
Учитель. А тепер я прочитаю добре відомі вам дитячі вірші, а ви скажете, які портрети «намалював» поет.
Дидактичний матеріал: А. Барто «М’ячик», «Ведмедик», «Козеня», «Зайченя» та  ка.
Створіть художні портрети героїнь віршів (маски).
Таким чином, словами, фарбами можна створити характерні образи. А як створюється портрет у музиці?
Завдання на образно-асоціативне сприймання-мислення порівняльного характеру.
Варіант І. Д.Веласкес «Портрет інфанти Маргарити» — М.Равель «Павана на смерть інфанти» (портрет — музичний портрет).
Варіант 2. Ель Греко «Апостол Петро і Павло» — Е.Межелайтіс «Ель Греко» (портрет — літературний портрет).
Варіант 3. М.Врубель «Царівна-лебідь» — О.Пушкін «Казка про царя Салтана» — М.Римський-Корсаков «Три чуда» з опери «Казка про царя Салтана» (портрет — літературний портрет — музичний портрет).
Практичні вправи.
Мета: через експериментуван¬ня з дидактичним матеріалом навчити учнів правил композиційного розміщення портретного героя в рамі.
Дидактичний матеріал: паперові різноколірні рамки для картин — різного розміру, вертикальні й горизонтальні. Аркуші білого картону за розмірами рам — «тло» картин. Силуети людей — фігура, погруддя, голова — різних розмірів.
Учитель. У живопису існують певні правила Й закони. Спробуймо їх вивести самостійно. Для цього розташуйте силуети людей у рамах.
(Учні експериментують із мате¬ріалом і висловлюють думки.)
Учитель. Отже, підсумуємо ваші висловлення. Загальні правила розміщення силуетів людей на форматі картини такі:
•  силует маленького розміру розмішується на невеликому, середньому форматі картини, великого розміру — на великому;
• силует розміщується посередині картини, якщо не існують якісь додаткові зауваження щодо задуму автора;
•  силует на горизонтальному або вертикальному форматі має виглядати гармонійно.

 

Яндекс.Метрика >