загрузка...
-->
Виховний захід: ЛЮДИНА – ЧАСТИНА ЖИВОЇ ПРИРОДИ PDF Печать E-mail

Мета: розширити й уточнити уявлення дітей про природу і вплив на неї господарської діяльності людини;  формувати навички самостійної роботи з додатковою пізнавальною літературою; розвивати уміння вести пошукову роботу і сприяти вихованню любові до рідного краю,  почуття гордості за свою землю, бережливого ставлення до природи.

Обладнання: картки з назвами творчих груп, кросворд, грамоти.

Вам у походи ходити.

І мандрувати, любі діти.

Вмійте ж природу любити.

Кожній стеблинці радіти.

Уполі, у лісі, над яром –

Квітам, деревам і травам.

Перебіг заходу

1 Організаційний момент

2 Основна частина

Учитель. Сьогодні ми проведемо прес – конференцію «Людина – частина живої природи».

Учні мають розділитись на дві групи: № 1 – «Вчені», №2-  «Журналісти».

Учитель. Нагородою за вашу роботу будуть грамоти: «Кращий журналіст», «Мій успіх у науці», «Всезнайко».

«Асоціативний кущ»

Учитель. Перед тим, як розпочати нашу прес – конференцію, давайте згадаєм, на які дві великі частини поділяється природа?

(Вчитель закріплює фрагменти схеми на дошці.)

Що відноситься до неживої природи, а хто – до живої?

 

I Що таке екологія

Усе, що нас оточує, дерева, зірки, комахи – це природа.

Жива природа – це рослини, тварини, люди. Люди – дихають, ростуть, розмножуються, рухаються, як тварини, але на відмінну від тварин, - наділені розумом, мають мову. Вони живуть у містах і селах, утворюють родини, родини утворюють роди, з родів і родин складається суспільство, держава. Наша держава – Україна.

Люди здатні мислити, розмовляти, працювати, цим вони і відрізняються від тварин і рослин. Вони ніби старші брати і сестри.

Зараз ми живемо  в умовах, шкідливих для здоров’я. Вплив довкілля людей вивчає екологія. Вона, зокрема, вчить способам захисту від несприятливих екологічних чинників.

Тепер послухаємо повідомлення вчених – екологів, які розповідатимуть про важливі складові життя людини, а саме про землю, повітря, рослин і тварин. (Учні читають повідомлення.)

II  Проирода у прислів’ях, загадках і віршах

Учитель. Учні – етнографи підготували прислів’я і зараз разом з вами спробують пояснити їх. Подумайте, як вони відносяться до нашої теми?

- дерево шанують, як добре родить, а чоловіка, як добре робить.

- Вперта праця все переможе.

На яку тему підібрано всі ці прислів’я? Що головне? (Учні відповідають, передаючи один одному явний «мікрофон».)

Учитель. Учені – літературознавці підготували свої повідомлення – вірші до сьогоднішньої конференції. ( Учні читають вірші.)

Гармонія

У природі рівновага.

Всім виділена увага!

Заєць має довгі ноги,Має цап копита й роги,

Сокіл в лапах має силу,

Стриж в польоті швидкокрилий.

Черепаха не втікає,

Бо надійний панцир має.

В їжачка колюча шуба,Їжачка і вовк нескута.

Не втікають від спеки

Ні ворони ні лелеки.

Бо в природі є водиця.

Полети – скупайся, напийся.

Сніг іде, мороз лютує –

Лис у хутрі не бідує

Все навколо замерзає –

Цап про чоботи не дбає.

Ні сорока, ні синиці

Не вдягають рукавиці.

І птахо, і звірі, й квіти –

У природі вільні діти.

Всіх природа незабула –

Всіх до себе пригорнула.

 

(В. Косовицький)

Учись свій край любити.

У золотому віку ішло гаряче літо,

Край шляху битого в степу присіло відпочити.

Всміхались літечку жита, співала щось пшениця…

Прийшла Мар’яночка мала на літо подивитись.

Вона співала «бачиш ти оту красу довкола?

Це все твоє: степи, ліси і ця чарівна мова,

Котрою шепчуть щось жита – зумій лиш зрозуміти…

Учись, дитино, відтепер свій рідний край любити».

 

(Марія Прокопець)

 

III Підсумок заходу

1. кросворд «природа в житті людини»

1Учитель. Учень, який відгадає найбільше слів у кросворді, отримає грамоту «всезнайко».

1 Назва планети, на якій ми живемо.

2. Рідина – основа всього життя.

3. назва суміші газів якими ми дихаємо.

4. загальна назва частини живої природи: лісів, полів, луків тощо.

5. назва зірки, завдяки якій існує життя на Землі.

6. Загальна назва частини живої природи: комахи, дятел, окунь.

7. Частина земної поверхні, на якій вирощують сільськогосподарські культури.

 

 

2. Прес – конференція «Людини – частина живої природи».

3. Учитель. Після плідної роботи підбивають підсумки. Тепер я хочу, щоб попрацювали журналісти, у них є багато запитань до вчених.

4. Успіх прес – конференції залежатиме від кожного з вас. За краще питання вручається грамота «Кращий журналіст». А за оригінальну і правильну відповідь – грамота «Мій успіх у науці».

 

Запитання журналістів

1. Як зменшити негативний вплив на здоров'я людини забрудненої води?

2. Як зменшити негативний вплив на здоров'я людини забрудненого повітря?:

3. Наші пращурі обожествляли природу і берегли її. Це добре? Чому?

4. Мінеральні добрива і хімікати змиваються дощовими водами у річку. Це погано? Чому?

5. Що потрібно зробити, щоб заводи і фабрики не отруювали довкілля відходами виробництва?

 

Яндекс.Метрика >