...
Виховний захід: «Чи готовий я до вибору професії» PDF Печать E-mail

Виховний захід: «Чи готовий я до вибору професії»
Ціннісне ставлення до праці.
Мета:  вчитись пізнавати свій внутрішній світ, стимулювати прагнення до самореалізації, активної життєвої позиції, знайти своє місце в суспільстві.

І. Вступне слово вчителя.
Скоро пролунає останній дзвоник. Ви закінчите школу, і тоді маєте визначитись щодо свого професійного шляху.
Вибір професії до душі – складне і відповідальне завдання. Правильна відповідь на запитання « Ким бути? » допоможе вам знайти головну справу свого життя, мати задоволення від своєї праці та приносити користь людям та країні, де ви живете. Сьогодні ви спробуєте дати відповідь на запитання   «Чи готовий  я до вибору професії?».
ІІ. Анкетування « Ти і твоє майбутнє».
Подумай і дай відповіді ( постав відповідну цифру біля кожного запитання).
1    - зовсім байдуже;
2    - майже байдуже;
3    - трохи важливо;
4    - досить важливо;
5    - дуже важливо.
Для мене важливо, щоб становище, яке я займу в житті, забезпечувало мені можливість: 
♦ Мати заможне життя
♦    Керувати людьми
♦  Бути корисним людям
♦    Мати багато вільного часу
♦ Самому розпоряджатись своїм часом
♦ Бачити нові місця, нових людей
♦    Застосовувати свої можливості
♦ Бути високооплачуваним працівником
♦    Просуватися по службі
♦ Витрачати менше сил
♦  Самому вирішувати, що і як треба робити
♦    Знаходитись серед людей свого віку
♦    Працювати творчо
♦    Добре заробляти
♦    Домогтися високого становища в суспільстві
♦    Бути корисним у суспільстві
♦    Займатися чистою і легкою роботою
♦    Ні від кого не залежати
♦    Постійно удосконалюватись.
Ш. Вчитель.

Своє майбутнє ми визначаємо задовго до останнього шкільного дзвоника. Радимося з батьками, вчителями, знайомими, сперечаємося з друзями. Вивчаємо довідники, намагаємося все врахувати, дізнатися якомога більше про майбутню професію…
Але звідкіля тоді беруться молоді люди, для яких обрана професія стає тимчасовою?

ІV. Обговорення питання « Чи готовий я до вибору професії».
V. Тези, які пропонують учні записують як пам’ятку.
Пам’ятка випускнику
ВИБИРАЙТЕ ПРОФЕСІЮ СВІДОМО, З УРАХУВАННЯМ СВОЇХ МОЖЛИВОСТЕЙ ТА СУСПІЛЬНИХ ІНТЕРЕСІВ.
ЗРОБИТИ ВІРНИЙ ВИБІР ОЗНАЧАЄ ЗНАЙТИ ПРОФЕСІЮ, ЯКА:
♦    Вам подобається.
♦    Відповідає Вашим здібностям, зна¬нням, стану здоров'я.
♦    Має попит на ринку праці та буде актуальною в майбутньому.
ОБИРАЮЧИ ПРОФЕСІЮ:
♦    Ознайомтесь з інформацією про світ професій і визначіть сферу діяльності, яка вас цікавить.
♦    Складіть уявлення про свої інтере¬си, здібності, нахили.
♦    З'ясуйте, чи відповідає стан вашо¬го здоров'я вимогам обраної про¬фесії.
♦    Довідайтесь, де можна здобути про¬фесію відповідної кваліфікації.
♦    Отримайте у спеціаліста центру зайнятості інформацію щодо актуаль¬ності обраної вами професії на ринку праці.
Якщо у вас виникли труднощі у виборі та здобутті майбутньої про¬фесії, працевлаштуванні після на¬вчання, звертайтеся до центру зай¬нятості.
СПЕЦІАЛІСТИ З ПРОФОРІЄНТАЦІЇ ДОПОМОЖУТЬ ВАМ:
♦    дізнатися про вимоги, які пред'яв¬ляє до людини та чи інша професія;
♦    визначити за допомогою тестів Ва¬ші здібності та нахили;
♦    ознайомитись з можливими шля¬хами набуття професії та умовами вступу на навчання;
♦    побудувати план розвитку профе¬сійної кар'єри.
VІ.             Барометр професій

Професії, які відсутні
на ринку праці
регіону    Професії, які
присутні на
підприємствах
регіону, але
в незначних
кІлькостях    Професії, за якими є
можливість
працевлашту-
ватись у регіоні    Актуальні професії на ринку праці регіону
Консьєрж    Агроном    Електромонтер    Столяр
Матрос    Юрист    Оператор котельні    Водій
Портьє    Економіст    Контролер    Бухгалтер
Політолог    Диспетчер    Інженер    Муляр
Склодув    Інспектор    Швачка    Тракторист
Вишкомонтажник    Зоотехнік    Водій    Кравець
Логістик    Художник    Кравець    Маляр
Комівояжер    Механік    Фрезерувальник    Лицювальник
Гірник    Радіотелеграфіст    Пекар    Електрогазозварник
Водій трамвая    Психолог    Оператор котельні    Підсобний робітник
Маклер    Фотограф    Бармен    Слюсар-ремонтник
Мерчендайзер    Адміністратор    Перукар    Продавець
Пілот    Охоронець    Кухар    Токар
Балетмейстер    Акушерка    Контролер-касир    Пекар
Штурман    Грейдерист    Офіціант    Оператор котельні
Селекціонер    Машиніст крана автом.    Токар    Кухар
Мікробіолог    Овочівник    Слюсар-сантехнік    Продавець продтоварів
Музикознавець    Солодовик       
Водолаз           

VІІ. Вчитель.

Годину спілкування хочеться завершити словами:
Людина – творець не лише своєї долі, тому від дії кожної особистості залежить доля країни. Кажуть, що вибір професії – це друге народження людини. Від того, наскільки вірно ви оберете свій життєвий шлях, залежить, яке місце в суспільстві ви будете займати.

2.    Диспут «Чи обов’язково бути студентом?»
1.    Вступне слово вчителя.
Визначення сенсу життя залежить як від нашого власного покликання, так і від потреб суспільства. Чітке розуміння сенсу життя пов'язане з усвідомленням мети та з вибором життєвого шляху (легкого чи важкого, чесного чи безчесного життя, або життя за принципом «Як усі»). Людина, яка має чітку життєву позицію є послідовною і цілеспрямованою, за будь - яких обставин залишається сама собою. Велике значення має спрямованість життєвої позиції людини на досягнення лише власного добробуту чи на прагнення робити добро для інших людей.
Професій безліч. Яку вибрати? Чим зайнятися? І взагалі, чи потрібно вчитися? Невже неможна знайти роботу не будучи студентом?
Саме на цю тему ми сьогодні поведемо розмову.
2.    Учні по черзі дають відповіді на дані запитання. Наприклад:
Учень.  Я мрію стати агрономом із захисту рослин.
Соціально-економічне значення професії:
На зорі розвитку людства люди харчувалися тим, що давала їм ди¬ка природа. Наші предки збирали плоди різних дерев, ягоди, зерна дикорослих злаків, викопували бульби, цибулини. Перехід до окультурення рослин був тривалим і спра¬вою не одного покоління. А з появою культурних рослин змінилися умови життя людей, сталися великі зрушення в історії розвитку людства.
У світі рослин існують захворювання та шкідники, тому виникає необхідність їх захисту. Шкода, якої завдають рослинам хвороби та шкідники, була відома людині ще з далеких часів. Так, в ассирійських клинописах і в тибетських фресках (III тис. років до н.е.) згадується про спустошливі напади пустельної сарани; в давньогрецьких та римських писаннях знаходять описи іржі, головні й інших захворювань рослин, що вважалися проявом «гніву божого».
Якщо на варті здоров'я людей стоїть медицина, тварин — ветери¬нарія, то на варті здоров'я рослин — служба їх захисту. Основною фігу¬рою цієї служби є агроном із захисту рослин. Його завдання полягають не тільки в знищенні шкідників та запобіганні захворювань рослин, а й у прогнозуванні часу їх появи та можливих масштабів розповсюдження.
Агроном із захисту рослин повинен знати видовий склад шкідників, бур'янів у даній зоні, методику прогнозування їх появи та складання планів боротьби з ними; будову та принцип дії механізмів, що використовуються для захисту рослин, технологічний режим їх роботи, можливі несправності та способи їх усунення; склад отрутохімікатів, гербіцидів, їх призначення, правила техніки безпеки під час роботи з ними. Крім того, повинен вміти ставити діагноз на ураженість рослин шкідниками та хворобами; обґрунтовувати використання тих чи інших засобів боротьби з ними, визначати терміни профілактичної обробки рослин.
Агроном із захисту рослин відповідає за організацію та проведення заходів щодо боротьби зі шкідниками і хворобами рослин, бур'янами, за дотримання строків і високу якість робіт. До його обов'язків входить розробка річних та календарних планів захисту рослин, визначення потреб у коштах на захисні роботи, закупівлю хімічних препаратів, аналіз ефективності заходів, доцільності їх впровадження і окупності. Він здійснює інструктаж механізаторів та інших працівників, зайнятих на роботах з хімічними препаратами; дає вказівки з питань їх застосування (на основі даних прогнозів); обстежує поля, сільськогосподарські угіддя, зерносклади і сховища; відповідає за дотримання правил техніки безпеки при роботі з хімічними препаратами та їх збереженні; стежить за екологічним станом території; складає плани заходів щодо захисту рослин.
Отже агроном має бути  професійно підготовлений.
Підготовкою кадрів агрономів із захисту рослин займаються вищі навчальні заклади сільськогосподарського профілю різних рівнів акредитації.
Учениця. Я мрію стати дизайнером. У цій професії поєднуються функції інженера, художника (архітектора), психофізіолога (гігіє¬ніста), економіста (маркетолога), ергономіста. її мета — в промис¬лових виробах, побутових при¬ладах, меблях, інтер'єрах квартир, офісів, житлових масивах та інших об'єктах гармонійно поєднувати корисність, зручність та красу, забезпечуючи тим самим їх високі споживчі властивості, надійність, привабливість, конкурентоспроможність.
Дизайнер самостійно або разом з іншими спеціалістами вдосконалює вже створені об'єкти, бере участь у проектуванні різних технічних виробів, починаючи із споживчих товарів і закінчуючи складними системами, включаючи космічні програми.
Вивчаючи стан та динаміку попиту на продукцію різного призначення, дизайнер виявляє причини недостатньої привабливості і пропонує перспективні конструкторські, санітарно-гігієнічні та естетичні рішення.
Предмет праці дизайнера визначає специфіку його діяльності: промисловий дизайн, графічний і проектування предметного середовища.
Завдання промислового дизайну — враховуючи певне виробництво і можливості технології, зробити максимально зручну, дешеву і красиву річ. Сфера дизайнера — своєрідна «естетика одягання» речі, технічного виробу.
Дизайнер неначе посередник між людиною і машиною. Беручись за проектування станка, дизайнер піклується про те, щоб робітнику було зручно керувати станком, зручно завантажувати і розвантажувати вироби, заміряти деталі, прибирати стружку.
Можливості дизайну широко використовуються в проектуванні середо¬вища громадських будівель і приміщень, шкіл, магазинів, вулиць, парків.
Дизайн вступив у тісне співробітництво з містобудівниками та архітекторами. В завдання дизайнерів входить створення громадського середовища. Воно характеризується не тільки ансамблем предметів (меблів, станків, садових лав чи дитячих атракціонів), але й організацією всього цього простору.
Таким чином, можна сказати, що дизайнер — це художник-перетворювач. Свій творчий процес він починає з обміркування можливих варіантів майбутнього виробу, збирання необхідної інформації, критичного аналізу існуючих зразків і знаходження оптимального рішення. Потім він виробляє ескіз, моделює зразок, готує його до випробування і випуску.
Перша і незмінна вимога, яка пред'являється професією дизайне¬ра — це свідомо набуті внутрішня культура і бажання, внутрішня потре¬ба у створенні предметного середовища.
Людина, яка хоче бути дизайнером, повинна знати точні науки, добре і акуратно креслити, уміти майструвати, мати хороший окомір і тверду руку.
Дизайнер повинен об'єднувати в собі до певного ступеня протилежні якості — з одного боку, сміливий політ фантазії, певну неупередженість, розкутість думок, творче новаторство, а з іншого боку — високе почуття відповідальності, дисципліну розуму, здатність максимально рахуватися з реальними умовами виробництва.
Професія дизайнера вимагає ретельної фахової підготовки. Вона виняткова тим, що це нібито надпрофесія, спеціалізація на основі класичної художньої освіти.
Найефективніший шлях оволодіння професією — це спочатку навчання в різних художніх студіях, школах, у подальшому — вищих навчальних закладах.
Дизайнери потрібні скрізь. Є реальна можливість знайти роботу в рекламних агентствах, на підприємствах та фірмах, які випускають нові види продукції, можна створити власну фірму.
3.    Висновки учасників диспуту.
Обов’язково потрібно бути студентом, тому що саме вони здобувають фахові знання. Саме з цими знаннями можна працевлаштуватись.
4.Заключне слово вчителя.
Дорогі діти! Вас, звичайно, хвилюють питання: ким бути? Як знайти головну справу свого життя, щоб почувати себе задоволеним матеріально й морально, щоб приносити найбільшу користь людям, державі?
Завжди бути конкурентоспроможним — це мати кваліфіковану робіт¬ничу професію. Багато підприємств змагаються зараз за можливість отри¬мати кваліфікованих робітників.
В Україні відбувається зростання промислового виробництва, особли¬во в легкій, харчовій, нафто- і газодобувній промисловості, розвивається будівництво. Верстатні та будівельні професії використовуються в різних сферах практичної діяльності, тому зацікавленість роботодавців у працівниках за такими професіями, як «токар», «фрезерувальник», «слю¬сар будівельний», «муляр», «штукатур», «електрогазозварник», буде пос¬тійним.
Погляд на професію як на вибір на все життя — хибний. Обрана про¬фесія повинна давати широкі можливості для професійного розвитку та змін. Кращим інженером, наприклад, буде той, хто пройшов школу май¬стерності робітника.
Між робітничими професіями існує сумісність у межах професійного напряму, без втрати великої кількості часу на перекваліфікацію. Так, слю¬сар механоскладальних робіт має можливість працювати за професіями слюсарного напряму; токар — за професіями верстатного напряму. І варі¬антів працевлаштування у відповідних професіоналів завжди достатньо.
Водночас спеціалістам інших професій для підвищення кваліфікації потрібен значний термін навчання.
Отже, потрібно навчатись і бути студентом, щоб стати кваліфікованим працівником.

 

Яндекс.Метрика >