...
Виховний захід (8 клас) З чого починається пізнання PDF Печать E-mail

Виховний захід (8 клас) З чого починається пізнання
Мета: спонукати учнів до самоаналізу й самооцінки, вчити узгоджувати 
свої  дії з думкою колективу; прагнути заслужити добру славу,
авторитет і  повагу.

Хід заняття
Слово вчителя.
Мета сьогоднішньої виховної години – допомогти кожному з вас побачити себе збоку, очима своїх товаришів. Це потрібно у процесі самовиховання, яке, в свою чергу, вимагає самооцінки і самоаналізу.  Саме з самооцінки і самоаналізу починається процес пізнання людини самої себе.  Оцінювання власних вчинків, досягнень чи недоліків не завжди об’єктивне. Є люди надто скромні, нерішучі, невпевнені в своїй правоті, які недооцінюють власних можливостей. І, навпаки, є такі, що занадто впевнені у своїй безгрішності, правоті, розумі, привабливості. Вони  схильні до переоцінки себе, не сприймають критики, неохоче визнають свої помилки, а значить  - не роблять потрібних висновків, не вчаться на власних помилках. Воно й краще якось видно збоку. Недарма мовиться в народному прислів’ї: «Чуже бачить під
лісом, а свого не бачить під носом». Звичайно,  кожному хочеться знати, що про нього думають його товариші. Але чи кожен здатен це почути? Адже ми далеко не ідеальні і думки товаришів різні. Можна почути про себе і приємні речі, і не дуже.
Чому  вголос важко казати правду? ( одні з вродженої делікатності, щоб не було вам неприємно, інші – зі страху зіпсувати взаємини…).
Вправа «Під мікроскопом».
У вправі беруть участь тільки бажаючі.
Учень сідає на стілець і однокласники починають обговорювати:
- позитивні сторони товариша;                                                                                         
- негативні сторони.
Питання до учня :
1. Які почуття у тебе  виникли при обговоренні позитивних сторін твоєї особистості?
2.  Які почуття у тебе  виникли при обговоренні негативних сторін твоєї особистості?
3. Які висновки ти зробив для себе?
4. На твою думку, чому не всі учні брали участь в обговоренні?
5. При  обговоренні якого питання ( першого чи другого) учні були активніші?
6. Чи не жалкуєш що погодився взяти участь у цій вправі?
Слово вчителя.
Людині потрібно час від часу оглядатися на той слід, який вона залишає, рухаючись по життю.  Який він, той слід – глибокий чи ледь помітний, корисний чи шкідливий для інших, задовольняє чи непокоїть вас самих, чи узгоджується з вашим уявленням про людину – особистість?  Сьогодні ви мали  можливість почути думку ваших товаришів про вас. Можливо ця думка не співпадає з вашою, можливо треба задуматись над деякими своїми вчинками, переглянути свої погляди на деякі життєві цінності. Така робота важка, але пам’ятайте: прагнучи бути кращою, ви самовдосконалюєтесь, розвиваєтесь.
Сьогодні не всі захотіли, з певних причин , і не всі встигли  вислухати думку про себе. Тому пропоную це зробити вдома, заповнивши таблицю. Щоб наш експеримент удався, будьте об’єктивними, справедливими, кого б не стосувалась ваша оцінка – кращого друга, себе  чи  того, хто вам не симпатизує. Пам’ятайте, що про вас також пишуть, а вам же хочеться знати правду, що про вас думають.
На завтра кожен здає свій аркуш  і я, підрахувавши  всі знаки, роздам вам виписку для самоаналізу. Результат отримає кожен тільки про себе.

 

Яндекс.Метрика >