...
Виховний захід (8 клас) Чому буває самотньо? PDF Печать E-mail

Виховний захід (8 клас) Чому буває самотньо?
Мета: виховувати в дітей характер, впевненість в собі, вміння захистити
себе, вести стримано під час спілкування.

Вчитель. Сьогодні чудовий день, а в тебе ніяких планів. Зате решту у всіх вони є. Хлопці чудово проводять час разом. А ти знову сидиш вдома! Жаль, коли тебе не запрошують. І коли ти думаєш про причину цього, стає ще гірше: «Може, я якийсь не такий? Чому зі мною ніхто не хоче спілкуватися?»
Можливо, ти не раз був у такій ситуації. Здається, що між тобою і ровесниками – ціла прірва. Кожен раз, розмовляючи з ними, ти починаєш заікатися. А коли випадає можливість провести з ними час, тебе долає сором'язливість. Чому тобі так важко сходитись з людьми?
Як перекинути місток через провалля, що відділяє тебе від інших?
•    1-е провалля: почуття нікчемності.
Деякі підлітки постійно себе недооцінюють. Вони вважають, що всі до них байдужі і що в них нема, що сказати, щоб підтримати розмову. Ти також такої думки про себе? Якщо так, то така самооцінка тільки збільшує провалля.
Місток:    пам'ятай про свої достоїнства!
Задумайся, які у тебе сильні сторони? Перерахуй свої достоїнства і таланти (Учні записують на листочках).
Безумовно, в тебе є мінуси, і це важливо признати. Але в тебе є і плюси. Не забувай про це, і тоді ти зможеш подолати почуття нікчемності.
•    2-е провалля: сором’язливість.
Тобі хочеться розпочати розмову, але коли випадає зручний момент, не можеш і рота розкрити.
Місток:     щиро цікався іншими.
Зовсім не обов’язково бути найкомунікабельнішою людиною в світі. Розпочни з малого: прояви зацікавленість до когось одного. Якщо просто запитати людину, як у неї справи чи як навчання, то можна закласти основу для ближчого знайомства. І ще порада: спілкуйся не лише з ровесниками. Дружба може бути між людьми зовсім різного віку. Також врахуй, що спілкування – це діалог, а не монолог. Люди цінують, коли їх вислуховують. Отож , якщо ти сором’язливий, не забувай, що необов’язково говорити багато.
З ким би ти хотів познайомитися ближче? Напиши кілька імен. Спробуй підійти до одного з них і розпочати розмову.
•    3-е провалля: відштовхуючі манери.
Деякі люди як всезнайки, яким подобається підколювати інших. А деякі люблять спорити і нав’язувати іншим свою думку, вважаючи, що вони в усьому праві. Такі «надто праведні» люди обсудять іншого, хто не відповідає їх еталону. Хто хоче спілкуватися з такими людьми! А може так сталося, що провалля утворилось через те, що ти себе так поводиш?
Місток:     виявляй стриманість.
Навіть якщо ти не погоджуєшся з думкою співрозмовника, дай йому висловитись. Вияви стриманість. Підміть, в чому ви сходитесь, і на цьому будуй бесіду. А якщо ти все-таки вирішив виразити незгоду, зроби це спокійно і тактовно.

Вчитель пропонує учням скласти план дій:
    Найбільше провалля для мене – це …
    Щоб перекинути місток через це провалля, я …
    Питання, які я хочу поставити батькам …
Вчитель пропонує учням відповісти:
    Чому дякі підлітки страждають від самотності?
    Що допоможе тобі не піддаватися негативним думкам і правильно відноситись до себе самого?
    Якби твій молодший брат чи сестра страждали від самотності, як би ти їм допоміг?

 

Яндекс.Метрика >