...
Виховний захід (7 клас) Права дитини – мої права PDF Печать E-mail

Виховний захід (7 клас) Права дитини – мої права

Мета. Ознайомити учнів з основними положеннями Конвенції про права дитини, поглибити знання про права обов’язки дітей; Формувати правову культуру.
Обладнання. Конвенція про права дитини; Конституція України; газетні та журнальні статті;вислови:
«Сьогодні діти – завтра народ»
«Легше любити весь світ, ніж одну дитину»
(В. Сухомлинський).
«Кожна дитина має право на увагу, на ласку, на повагу»
(Є. Аркін).
«Діти - живі квіти землі»
(М. Горький)
«Що більше у дитини волі, то менше необхідності у покараннях.
Що більше похвали, то менше покарань»
( Я. Корчак).
Вступне слово вчителя.
16 липня 1990 року назавжди залишилися в історії українського народу великим і пам’ятним днем. Україна здобула волю і незалежність. Перед усім світом постала держава з давньою славною історією, оригінальною духовною культурою, з своїми символами, мовою, чесними, працьовитими, миролюбними людьми – українським народом.
Сьогодні ми ознайомимося з основними принципами Конвенції про права дитини і обговоримо ряд суттєвих питань, що стосуються дітей. Найперше, що ж таке Конвенція? Конвенція – це угода, договір між державами з приводу якого-небудь питання. А ратифікувати – означає затверджувати міжнародний договір.
Отже, 27 лютого 1991 року Верховна Рада України затвердила Конвенцію про права дитини, проголошену 20 листопада 1989 року Асамблеєю ООН.
Проголошення і схвалення цього важливого документа свідчить про те, що держави-учасниці дбають про своє майбутнє, готові вжити всіх необхідних заходів для забезпечення захисту дитини від усіх форм дискримінації, зобов’язуються забезпечувати дитині такий захист і піклування, які є необхідними для її благополуччя.
Обговорення основних положень Конвенції.
Про що ж говориться в цьому документі? Перед вами – текст Конвенції. В статті 6 сказано, що кожна дитина має невід’ємне право на життя. Текст цієї статті близький до ст.27 Конституції України, в якій сказано, що кожна людина має невід’ємне право на життя. Текст цієї статті близький до ст.. 27 Конституції України, в якій сказано, що кожна людина має право на життя. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов’язок держави – захищати права людини. В Конвенції держави-учасниці зобов’язуються   забезпечувати виживання  і здоровий розвиток дитини . зверніть увагу на ст. 7. де  говориться що  дитина має право не розлучатися з  своїми батьками  всупереч  їхньому бажанню за винятком випадків коли компетентні органи згідно з судовим рішенням визначають відповідно до застосованих закону і процедур що таке розлучення потрібне в інтересах дитини … держави учасниці забезпечують дитині здатній сформулювати свої власні  погляди право вільно висловлювати ці погляди з усіх питань які торкаються дитини причому поглядам дитини приділяється належна увага відповідно до віку і зрілості . в конвенції  також сказано що батьки  несуть однакову відповідальність за виховання і розвиток дитини . але дитина яка тимчасово або постійно позбавлена свого сімейного оточення має право на особливий захист і допомогу які надаються державою . держави учасниці які визначають і дозволяють існування системи всиновлення забезпечують щоб першочергово враховувались інтереси дитини .                                                               
У статті 24 конвенції сказано що держави учасниці визначають право дитини на користування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров’я і засобами лікування хвороб та відновлення здоров’я .держави-учасниці вживають необхідних заходів для забезпечення необхідної медичної допомоги та охорони здоров’я дітей . –а чи серйозно відноситися ви до періодичних медичних оглядів дітей . –чи приділяєте належну увагу режиму дня і харчування .- як реагуєте на шкідливі звички –куріння вживання алкоголю . чи знаєте про те що всесвітня організація охорони здоров’я повідомила що куріння –це причина 20відсотків  смертей а 0.25л. горілки для 12-13 річних дітей є уже смертельною дозою. У статті 27 говориться що держави-учасниці визнають право кожної дитини на рівень життя необхідний  для фізичного розумового  духовного морального і соціального розвитку дитини . батьки або інші особи які виховують дитину несуть основну відповідальність за забезпечення у межах своїх здібностей і фінансових можливостей умов життя необхідних для розвитку  дитини а держави –учасниці зобов’язуються у разі  потреби надати матеріальну допомогу. Але знову хочу звернути вашу увагу на ось такий лист-крик душі дитини.
Не хочу жити .бо хочу їсти те що рекламують по телевізору що їдять мої однокласники .хочу жити не в гуртожитку а нашій сім’ї ніколи не світить нормальна квартира …
Звичайно що листів з подібним змістом чимало . хто допоможе цим розчарованим дітям .звичайно ж дорослі. В нашій країні створений дитячий фонд України який займається захистом прав дітей у наш нелегкий час.
В Конвенції також говориться про те що кожна дитина має право на освіту запроваджується безплатна і обов’язкова початкова освіта.
Сьогодні одне лиш можу сказати кожна дитина права мусить знати .
Без знання прав ні про який гармонійній розвиток особливості не можна говорити законів на захист прав підлітків у нашому суспільстві прийнято чимало і ми молоді повинні домагатися захисту своїх прав у державі .Але реалізація наших прав на мій погляд не можлива для розвитку системи соціальних інститутів в державі бо без оволодіння науковими юридичними знаннями не можна навчити людину користуватися своїми правами захищати їх.

Гра «Хто перший».
Учитель роздає  картки на яких перелічені певні права й обов’язки і пропонує учням відповідно з’єднати їх стрілками. Виграє той хто перший виконає завдання .
Права.
На життя та охорону здоров’я .
На навчання .
На ігри розваги відпочинок
На користування бібліотеками відвідування пам’яток культури.
На свободу об’єднань і мирних зібрань .
На захист від роботи яка шкодить здоров’ю і розвитку .
Обов’язки.
Дотримуватись правил дорожнього руху.
Берегти природу пам’ятки культури .
Старанно вчитися .
Дотримуватись правил особистої гігієни .
Дотримуватись моральних норм поведінки .
Виконувати посильну хатню роботу за дорученням батьків .
Дотримуватись розкладу дня й ощадливо використовувати час.

Учень. Вірш «Я  маю   право» .
Я маю право жити на землі .
Творити дихати  учитись
Примножувать багатства всі її .
Своєю Україною гордитись .
Боротися за неї і за честь стоять .
Безкрайнії поля її любити .
І щовесни журавликів із вірою зустріти .
На золотаве сонце в небесах .
Що щедро Україну зігріває .
На соловейка спів в гаях.
І на любов батьків безмежну і безкраю.

 

Яндекс.Метрика >