...
Виховний захід (5 клас) УКРАЇНА - ДЕРЖАВА ЄВРОПЕЙСЬКА PDF Печать E-mail

Виховний захід (5 клас) УКРАЇНА - ДЕРЖАВА ЄВРОПЕЙСЬКА

Форма проведення: подорож сторінками європейських казок

Учитель: Ми живемо в Україні, державі, яка розміщена в центрі
Європейського континенту. Україна прагне до об'єднання з іншими європейськими державами в Євросоюзі.
Тож давайте здійснимо «мандрівку» деякими європейськими державами, згадаємо відомих нам з раннього дитинства казкових персонажів — представників цих держав.
Сідайте зручніше. Наш водій (обирається учень, якому дається кермо та головний убір водія),— рушаймо! Пісню заспіваймо!
(Учні і вчитель співають пісню під мелодію «Голубий вагон»)
Час тече повільно, ллється, як вода,
Вже його не спиниш на путі.
Хоч годин минулих трохи нам шкода,
Та найкраще жде нас в майбутті!
Приспів:
Стрічкою наша путь
Стелиться, стелиться,
І вдалину біжить,
В небесний кордон.
Кожному в доленьку
Кращую віриться,
Котиться, котиться
Голубий вагон.
Перша зупинка
Учитель. Тут почути можна такі слова: «мерсі» (дякую), «селяві» (таке життя), «шерше ля фам» (шукайте жінку). Це держава — ... Франція. Столиця Франції — місто Париж. Ось цей прапорець — символ Франції (один з учнів прикріплює на дошці до карти світу).
Які французькі казки, казкарів ви знаєте? (Ш. Перро «Попелюшка», «Кіт у чоботях», «Червона шапочка», «Спляча красуня»...)
А ось нас зустрічає герой однієї з казок, надамо йому слово!
(Виходить учень в костюмі Кота у чоботях.)
Кіт   у   чоботях.
Я Кіт у чоботях —
Меткий і розумний —
Господаря з бідності вивів у «люди».
Тепер він не злидар,
Багатий став враз.
Господар мій — це маркіз Карабас.
Учитель. А цю героїню люблять І знають всі. Просимо, Попелюшко, заспівай нам пісню!
(Попелюшка співає пісню «Добрий жук».)
Учитель. Автор цих казок Шарль Перро. А наступний наш герой прийшов із казки Антуана де Сент-Екзюпері.
(Виходить герой.)
Маленький   Принц.
На моїй малесенькій планеті
Виросла троянда запашна.
Діти, вчіться в дружбі жити
На Землі, що в Всесвіті — одна!
Учитель. Це казка «Маленький принц».
—    То ж в якій країні ми побували?
—    Кого з героїв зустріли?
—    Як називається столиця Франції? Грошова одиниця Франції — фран-
цузький франк.
Зручніше сідайте, пісеньку співайте. (Діти співають приспів пісні «Голубий вагон».)
Друга зупинка
Учитель. Друга зупинка — Данія. Столиця Данії — місто Копенгаген. Грошова одиниця — датська крона.
(Учениця на карті світу розмішує прапорець, відшукує Данію, Копенгаген.) Учитель. Нас вітають дві незнайомки. Хто ж вони?
Дюймовочка.
Дівчинка маленька — героїня казки.
Відгадайте, хто я?
Думайте, будь ласка.
В квіточці я спала,
Вмилася росою.
Тож мене назвали
Дюймовочкою.
Снігова Королева.
Не радійте літу,
Бо зів'януть квіти.
Ковдрою із снігу
Вкрию все навкруг.
Подивіться краще в мої очі, діти,
Стане серце з криги,
Й непотрібний друг!
Учитель. Усі впізнали Дюймовочку та Снігову Королеву — героїв казок Андерсена — датського письменника.
—    Встаньте, діти, на хвилинку,
Трішки зробимо розминку!
(Фізкультхвилинка, рухи відповідні до слів.)
Віє вітер нам в лице,
І гойдає деревце,
Вітерець все тихше.
Деревце все вище!
Учитель. По місцях! Водій — вперед! Нас чекає нове знайомство — Німеччина,
(Діти співають приспів пісні «Голубий вагон».)
Третя зупинка
Учитель. Третя зупинка — місто Бонн. Німеччина. Всі ви, мабуть, чудово
знаєте казки братів Якова та Вільгельма Грімм. З якої казки цей герой? (На сцену виходить Трубадур.)
Трубадур (співає}
Стане сонце над лісом,
Тільки це — не мені,
Адже я без принцеси
Жити не зможу, ні!
Що ж це сталось зі мною?
Хто ж це так поробив? —
В королівських палатах
Свій я спокій згубив.
Учитель. В якій країні побували ми? Кого з героїв казок зустріли? Як називається столиця цієї держави? (Учень прикріплює на карті прапорець.)
Грошова одиниця — німецька марка. Слова, які ми знаємо німецькою мовою: «фройндшафт» (дружба), «фріден» (мир).
—    Нас запрошує водій полинути в долину мрій, сідайте зручніше, будь
ласка, попереду — нова держава — і казка.
(Діти співають приспів пісні «Голубий вагон».)
Четверта зупинка
Учитель. Зупинка четверта. Велика Британія. Столиця — місто Лондон (учень прикріплює на карті прапорець).
Грошова одиниця — англійський фунт стерлінг. Подивіться, а хто ж це йде так рано-вранці стежиною?
(Заходить хлопчик в костюмі Вінні-Пуха.)
Вінні – Пух.
Ми з П'ятачком куди йдемо –
Велика таємниця.
Якщо дізнатись схоче хтось —
Це, мабуть, не здійсниться!
Учитель. Так, це Вінні-Пух — герой казки Алана Мілна «Вінні-Пух і всі-всі-всі». Добрий друг і ласун — ведмежатко. Пух покликав героя Кіплінга.
(Входить хлопчик Мауглі.)
М а у г л і.
Моє ім'я — «маленьке жабеня» — дістав я в теплім вовчім лігві, бо джунглі дикі — то моя сім'я: Каа, Балу, Багіра. Переміг я тигра!
Учитель.  Де ми тільки що побували? Кого побачили? їдьмо далі, по місцях! Пісня хай нам скрасить шлях!
(Діти співають приспів пісні «Голубий вагон».)
П'ята зупинка
Учитель. Швеція. Столиця — місто Осло. Грошова одиниця — шведська крона.
(Учениця на карті знаходить Швецію, м. Осло, прикріплює прапорець.) — Обережно, малюки, хтось летить чимдуж сюди. (Входить хлопчик у костюмі Карлсона.)
Карлосон.
— Як добре мати мені на пузі кнопку,
й пропелер невеличкий на спині.
Я вихований, чемний, красивий і розумний.
Товстенький чоловічок.
Ви вірите мені?
Я у самім розквіті сил! (Карлсон їсть ложкою із банки варення.)
Учитель. Це добрий друг Малюка з казки Астрід Ліндгрен «Карлсон, який живе на даху». Попрощаймося з Карлсоном, нас чекає автобус. Поїхали!
(Учні співають приспів пісні «Голубий вагон».)
Шоста зупинка
Учитель. Знайдіть на карті країну, яка нагадує формою чобіток. Так, це Італія. Столиця — місто Рим.
(Учень на карті прикріплює прапорець — маленьку копію італійського прапора.) (Виходить хлопчик у костюмі Чиполіно.)
Чиполіно.
Прийду на допомогу другові, Скуштує ворог кулачки й коліна. Я чесний, справедливий і рішучий Герой казковий — італійський Чиполіно.
Учитель. А тепер повертаймося додому!
—    В яких державах ми побували?
—    А їдемо в рідну Україну.
Дівчинка.
Краю милішого, ріднішого як Україна — в світі нема.
Слова солодшого, зручнішого, як Україна,— в світі нема.
Учитель. Наша держава відзначила — річницю своєї незалежності. Столиця — м. Київ. Грошова одиниця — гривня.
(Учень на карті прикріплює прапорець.)
Казки всіх народів навчають добру, взаємодопомозі, дружбі.
Наші українські казки гідні представити нашу державу в Європі, на рівні кращих казок світу. Нумо, назвемо їх.
(Учитель показує ілюстрації, учні називають казки: «Котигорошко», «Іван-Побиван», «Кирило Кожум'яка», «Летючий корабель»).
Учитель. Нас вітає улюблений герой українських дітлахів!
(Входить хлопчик в костюмі Котигорошка.)
Котигорошко
Я — герой вкраїнських казочок, Й хочу запитати в діточок: — Чи знаєте ви, хто я — перед вами? Розповім кількома словами: Вітер котив горошинку до мами, Пил, курява закрутились під ногами, горошинку посадила мама на городі, Виріс куш великий. Отакий! Та й годі! А на кущеві в стручку горошина Засяяла, наче коштовна перлина. Побіг я, діти, за тим горошком, То й звати мене стали Котигорошком.
(Усі казкові персонажі стають в один ряд, в центрі — Котигорошко, розповідають по рядочку вірш «Найрідніша» М. Сингаївського.) Батьківщино, земле рідна, Земле сонячна і хлібна, Ти навік у нас одна. Ти, як мати, найрідніша. Ти з дитинства наймиліша, Ти і взимку найтепліша — Наша отча сторона.
Учитель. Наша мандрівка закінчується. Вам ще рости і рости. І мандрувати по світу, дбати про добробут своєї Батьківщини. Україна має всі передумови, щоб стати в один ряд із європейськими державами, бо «Ми не є сусідами Європи, ми є центром Європи»

 

Яндекс.Метрика >