...
Виховний захід (11 клас) ТЕРОРИЗМ - ЗАГРОЗА ЛЮДСТВУ? PDF Печать E-mail

Виховний захід (11 клас) ТЕРОРИЗМ  - ЗАГРОЗА ЛЮДСТВУ?

Мета: визначити ставлення учнів до проблеми тероризму, засудити тероризм як ганебне явище сучасного світу; сприяти формуванню в учнів чіткої громадянської позиції, високого рівня громадянських цінностей, усвідомлення, що від позиції кожного залежить майбутнє держави; підвищувати глядацьку культуру учнів, уміння сприймати, критично оцінювати аналітичні телепередачі; навчити учнів діяти у критичних ситуаціях; виховувати доброту, вміння співпереживати і співчувати, готовність подати руку допомоги тим, хто постраждав від терористичних актів.

Методи і прийоми: випереджальне завданій, «Мікрофон», дискусія в стилі телевізійного ток-шоу.

Форма проведення: ток - шоу

Обладнання: відеозапис телепередачі «Я так думаю: Імідж України», фрагменти відеозаписів теракту в США, словник іншомовних слів, Конституція України, Декларація прав людини ООН, пам'ятки для учнів «Як діяти у надзвичайних ситуаціях».

Підготовчий етап
•    Учням запропоновано переглянути телепередачу «Я так думаю: Імідж
України», у якій аналізується проблема тероризму.
•    Учасникам дискусії попередньо оголошено її тему.
•    Експертами обрано вчителів історії та права, психолога, викладача військової підготовки, редактора шкільної газети.
•    Експерти попередньо готують додаткову інформацію з теми дискусії.
•    Ведучим ток-шоу є класний керівник.
•    Аудиторію організовано у вигляді студії (учні сідають півколом біля
експертів).
Хід заняття
(На телеекрані — кадри теракту в Нью-Йорку: падають башти-близнюки...)
Ведучий, 11 вересня в Америці, «Норд-Ост» у Москві, 1 вересня в Бесла-ні... Що об'єднує ці дати?
(Учні відповідають, що з цими датами лов 'язані найгучніші терористичні акти.)
Ведучий. Ми з вами переглянули телепередачу «Я так думаю», у якій ішлося про тероризм. Сьогодні ми з вами поговоримо про тероризм як про явище, яке стало суттєвою загрозою для всього людства.
•        Що означає поняття «тероризм»? Яке визначення дає нам тлумачний словник?
Експерт Тероризм (від лат. terror — «жах», «страх») — політика залякування, тиску на супротивника насильницькими методами, терористичними актами, включаючи фізичне знищення заручників.
Ведучий. Які історичні витоки тероризму?
(Учень, що отримав випереджальне завдання, дає відповідь на це запитання, робить короткий історичний екскурс. Дачі ведучий проводить ток-шоу, даючи можливість присутнім відповісти на запропоновані запитання, висловити свою думку стосовно інформації  експертів.)

Запитання для обговорення:
•    Яке підґрунтя тероризму?
•    На вашу думку, чи загрожують терористичні акти Україні?
•    Чи захищена людина від можливості стати жертвою терористичного
акту?
•    Які конституційні права порушують терористи?
(Спочатку учні висловлюють свої думки, а потім ведучий звертається до експерта.)
Експерт-юрист. Стаття 28 Конституції України. Кожен має право на повагу до його гідності.
Ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність, поводженню чи покаранню.
Стаття 29 Конституції України. Кожна людина має право на свободу та особисту недоторканність.
Стаття І Загальної декларації прав людини, прийнятої Генеральною Асамблеєю ООН. Всі народжуються вільними і рівними у своїй гідності та правах. Усі наділені розумом і совістю і повинні діяти стосовно один одного в дусі братерства
Стаття 3 Загальної декларації прав людини. Кожна людина має право на життя, на свободу і на особисту недоторканність.
Стаття 5 Загальної декларації прав людини. Ніхто не повинен зазнавати тортур або жорстоких, нелюдських, чи таких, що принижують його гідність.
поводження І покарання.
Ведучий. Що треба робити, якщо все ж таки людина опинилася в надзвичайній ситуації, стала заручником терористів? За порадою звернемося до експерта.
Експерт-психалог. Найперше почуття, що виникає у людини в критичній ситуації, — паніка, тобто страх перед реальною або уявною небезпекою, що наростає під дією натовпу і блокує здатність до раціональної оцінки ситуації.
Пам'ятка «Як діяти у надзвичайних ситуаціях»
•    Проясніть ситуацію, що відбувається.
•    Заспокойтеся: глибоко вдихніть, визначте свої почуття.
•    Знайдіть людину, яка поводить себе спокійно, і приєднайтеся до неї.
•    Не поспішайте і не приймайте необдуманих рішень.
•    Станьте лідером: проясніть ситуацію іншим.
•    Відверніть увагу від можливого джерела страху і приверніть до себе.
•    Сплануйте свої дій покажіть іншим, як себе поводити.
(Такі пам 'ятки психолог роздає всім присутнім. У ході обговорення учні повертаються до подій у Беслані і пропонують зібрати кошти для тих дітей, які стали жертвами терористичного акту. Зі своєю ініціативою вони пропонують вийти на рівень міста.)
Ведучий. Чому ми вважаємо тероризм явищем, що несе загрозу для існування людства? Чи допомогла вам передача «Я так думаю», яку ви переглянули напередодні, сформувати свою позицію стосовно теми, яку ми сьогодні обговорювали?
(Відповіді учнів.)
Ведучий. Пропоную разом визначити коло тем, які, на вашу думку, є цікавими для обговорення, і запропонувати можливу тематику майбутніх передач авторам програми «Я так думаю», надіславши їх на електронну адресу телепрограми: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript
Відповідальними за це будуть оператори електронного зв'язку (називає імена учнів).
Статтю до шкільної газети «Свіжий вітер» про засідання сьогоднішнього ток-шоу «Моя позиція» підготує редакційна група у складі (називає імена учнів). Вони ж запросять до дискусії на цю тему на сторінках газети учнів школи.
Дякую усім присутнім, тим, хто не залишився байдужим до проблем, які ми сьогодні обговорювали. До нових зустрічей на нашому ток-шоу «Моя позиція».

 

Яндекс.Метрика >