...
Виховний захід (11 клас) Чи готовий я до вибору професії PDF Печать E-mail

Виховний захід (11 клас) Чи готовий я до вибору професії

Одним з методів, що дає змогу провести профорієнтаційну роботу з класом і групою більш цікаво і результативно є гра. Профорієнтаційні ігри великою мірою - це оживлені моделі процесу професійного і життєвого самовизначення людини.

Гра: «Асоціації»

Мета: формувати загальне та емоційне ставлення до професії, розвивати уяву, інтуїцію, творче .числення.
З класу виходять 3 особи, що за допомогою асоціативних запитань повинні будуть відгадати загадану іншими учасниками професію. Попередньо назвати дітям професію і разом подумати, якого вона швидше за все може бути «кольору», яким «запахом», «мелодією» чи порою року.
Учні, які відгадують, виходять з класу і придумують по 2 асоціативних запитання. Клас у цей час загадує одну професію.
Ті, які вгадують, заходять і, звертаючись до конкретних учнів, ставлять свої запитання. Ведучий коротко фіксує 6 запитань і 6 відповідей, після чого, команда що відгадує, повинна за ЗО секунд запропонувати 3 варіанти відповідей. Якщо хоча б одна відповідь правильна, вважається, що команда, що відгадала, виграла.

Гра: «Вгадай професію»

Мета: Коректувати уявлення школярів про світ професій.
Троє гравців виходять із класу. Ті, що залишилися, швидко загадують професію. Учні повертаються.
Кожен учень впродовж 4 -5 хвилин на аркуші аналізує загадану професію. А кожен відгадувач, спостерігаючи за групою, визначає одну особу, яку він викликає до дошки. Три обраних особи впродовж трьох хвилин виписують на дошці свої варіанти проаналізованої професії за схемою: відмінні риси професій за предметом, метою, засобами, умовами праці, їх організацією, типом спілкування, рухливістю, необхідною мінімальною освітою, особливостями і потребами в цій професії у регіоні.
Відгадувачу дається одна хвилина на роздуми, і кожен пропонує свій варіант відгадки. Якщо хоча б один із них правильний, команда, що відгадала, перемогла.

Тренінг: «Безлюдний острів»

Інструкція: «Вас викинуло на безлюдний острів у тропіках. У найближчі 20 років вам не судилося зустрітися з іншими людьми і покинути острів. Організуйте життя на острові за допомогою наданих засобів».
Учасники тренінгу отримують великий аркуш паперу й коробку пластиліну. Потрібно намалювати місце, куди хвилі принесли човен, виліпити «себе» з пластиліну і знайти місце на позначеному острові. Група має організувати своє життя на цьому острові, побут, господарство, управління, кожен самостійно повинен обрати ролі. Ведучий виступає «володарем часу» й оголошує: пройшов день, тиждень, місяць, рік, а також наповнює життя поселенців екстремальними подіями: злива знищила... почалися хвороби... почалося виверження вулкану... тощо.
Гру до кінця не програють, оскільки вона не потребує завершення!

Питання до учасників після завершення тренінгу:
1.    Як ви почували себе на острові?
2.    Що вам найбільше запам'яталося?
3.    Який урок для себе ви винесли після гри?
4.    Що б ви побажали учасникам?
5.    Чи були у вашому житті випадки, коли ви почували себе в ізоляції?


Вправа: «Цінності майбутньої професії»

Інструкція: «Проранжуйте цінності майбутньої професії від найбільш важливих до найменш важливих».
1. Можливість застосувати здобуті знання на практиці.
2. Рівень професійної підготовки.
3.  Бажання  працювати  в  конкретному трудовому  колективі,  жити  його інтересами.
4. Можливість принести найбільшу користь суспільству.
5. Упевненість в успішному виконанні виробничих завдань.
6. Творчі можливості професії.
7. Прагнення стати кваліфікованим спеціалістом в обраному виді діяльності.
8. Можливість підвищувати свою загальну і професійну підготовку.
9. Прагнення реалізувати поставлену мету в обраній професії.
10. Можливість працювати із сучасною технікою й обладнанням.

 

Яндекс.Метрика >