...
Виховний захід (10 клас) Шлях до самореалізації або, як стати особистістю PDF Печать E-mail

Виховний захід (10 клас) Шлях до самореалізації або, як стати особистістю

-    Той, хто хоче, робити більше, ніж той, хто може.
-    Людина лише там чогось домагається, де вона сама вірить у свої сили.
Л. Фейєрбах
- Людина зростає тоді, коли тягнеться вгору.
М. Горький
Мета: сприяти розвитку чітких життєвих орієнтирів; виховувати прагнення до позитивних вчинків, уміння створювати ситуацію успіху.
Обладнання: ватман, маркер, папір, фломастери, тест «Чи здатні ви досягти успіху – стати особистостями?». 
Вчитель. Життя щоденно ставить людину перед необхідністю вибору,
-    прийняттям відповідальних рішень. Життєвий шлях особистості багато в чому залежить від того, наскільки вона здатна пізнати світ і себе, свідомо визначити мету і підпорядкувати їй свою діяльність.
Кожен хоче чогось досягти у житті, щоб мати можливість пишатися собою. Чому ж одному це вдається, а іншому ні? Адже людина має реальні можливості керувати власним життям і розвитком, розвивати власне «Я», виявити «іскру Божу», досягти відчуття впевненості й надійності. Життєва мета спрямована на досягнення самореалізації.
Саме про самореалізацію, або як стати особистістю і піде сьогодні мова. Спочатку спробуємо визначити, що потрібно зробити, щоб стати особистістю.
(Відповідь учнів.)
Звернемося до інформаційного центру
(спеціально підготовлені учні)
Інформаційний центр. Гадаємо, що для самореалізації потрібний успіх. Згідно з визначенням тлумачного словника, сучасної української мови, успіх – позитивний наслідок роботи, справи, удача, талант:
-    громадське визнання, схвалення чого-небудь, чиїхось досягнень;
-    визнання кимось, чиїх-небудь позитивних якостей, особливостей, захоплення з боку осіб іншої статі.
Вчитель. Чи знаєте ви видатних людей, які досягли успіху в житті, стали особистістю?
Маючи феноменальну пам'ять, Наполеон так і не зміг вивчити англійську мову. Пушкіна лякали математичні формули. Бальзака не раз садовили до карцеру, щоб «заохотити» до науки недбайливого учня.
Вчитель. Навіть видатним людям-геніям потрібно було наполегливо працювати, щоб розвинути закладені здібності й досягти успіху. Тож немає сенсу переконувати, що талановита людина може досягти певних успіхів, стати особистістю, коли вірить у себе і знає, що у неї вистачить сил, аби здійснити свою мету.
Чи можуть досягти успіху люди з фізичними вадами?
(Учні наводять приклади)
Вчитель. Бетховен творив музику і після того, як зовсім утратив слух. Найвидатніший поет античності Гомер – був сліпим. Мігель Сервантес був одноруким.
Інформаційний центр. Відомий російський учений Костянтин Ціолковський з дитинства був глухим. Можливо, саме це стало своєрідним стимулом його розвитку. Він писав: «Глухота була моїм погоничем, батогом, який гнав мене все життя. Вона віддаляла мене од людей, примушувала зосередитися, віддатися своїм навіяним наукою думками. Без неї я б ніколи не зробив і не закінчив стільки праць.»
Вчитель. Ми говорили про талановитих людей, які само реалізувалися стали особистостями, а зараз я пропоную тест «Чи здатні ви досягти успіху – стати особистістю?»
1.    Успіх у справах, на мій погляд, забезпечується:
а) допомогою друзів;
б) спільною роботою;
в) моєю цілеспрямованістю.
2. Дружба для мене:
а) підтримка;
б) співпраця;
в) самоствердження.
3. Потрапивши у несподівану, ризиковану ситуацію, я:
а) шукаю допомоги;
б) покладаюсь і на себе і на партнерів;
в) приймаю рішення і вживаю необхідні заходи самостійно.
4. Справжній професіонал, на мою думку, відрізняється:
а) посидючістю і дисциплінованістю;
б) підготовкою;
в) рішучістю.
5. Яка з геометричних фігур вам найбільше подобається:
а) квадрат;
б) круг;
в) трикутник.
6. Коли мені сподобалась особа протилежної статі, я:
а) чекаю від неї ініціативи;
б) поступово вхожу в контакт із нею;
в) говорю про це її (йому) відразу й рішуче.
7. У компанії, де багато незнайомих, я:
а) відчуваю себе «не у своїй тарілці»;
б) знаходжу спільні теми і контакт;
в) відпочиваю, не звертаючи уваги на присутніх.
8. Під час публічного виступу (у відповіді перед класом) я:
а) соромлюся, хвилююся;
б) шукаю взаєморозуміння у слухачів;
в) дістаю задоволення від свого голосу.
9. Для вирішення ризикованих складних справ краще брати людей:
а) надійних;
б) розумних і старанних;
в) самостійних і незалежних.
10. Доля, на мою думку – це:
а) неминучість;
б) поєднання везіння і невезіння;
в) здібність самому творити своє життя.
За кожен варіант А поставте собі 1 бал, За кожен варіант Б – 3 бали, а за варіант В – 0 балів.
Підрахуйте загальну суму балів.
Інтерпретація результатів:
Якщо ви набрали 10-15 балів: на жаль, ви не можете самі впоратися із проблемою. Складність вашого етапу — у закоренілій настанові, що ви немічні, до того ж не бажаєте змінити ситуацію. Низьке самооцінювання — основна завада на шляху досягнення успіху, його слід позбутися.
Сума балів від 16 до 22 свідчить про ваші завищені амбіції. В окремих випадках ви зможете досягти успіху. Але ваші самовпевненість і егоїзм дратують багатьох і настроюють на конфліктність із вами. Вам потрібно орієнтуватися на співпрацю та інколи чинити наступ на власне «Я».
Якщо ви набрали від 23 до ЗО балів, вас можна привітати. Ви знайшли правильний шлях до досягнення успіху. Ваші амбіції виявляються тільки там, де це необхідно. Люди вас розуміють і готові з вами співпрацювати. Так тримати!
Хочу сказати, що всі ми досягли успіху в житті, адже добре здоров'я, мирне середовище, хороші батьки й рідні, прекрасні друзі — це вже і є успіх.
Кожен із нас пережив почуття задоволення після вдалого завершення якоїсь справи. І кожному знайоме почуття незадоволення собою після невдачі. Зараз ми спробуємо визначити складові успіху.
Що найперше має визначити для себе людина? (Мету.)
Якою може бути ця мета? (Духовна, матеріальна. Добра чи погана.)
Коли людина ставить перед собою якусь мету, вона таким чином мимоволі себе оцінює. Якщо ставить перед собою завдання здобути всі матеріальні блага, то й оцінює себе на рівні цих благ: як власника автомобіля останньої моделі, як господаря розкішної дачі, чи як частину свого меблевого гарнітуру.
Якщо людина живе, щоб приносити людям добро, полегшувати їхні страждання під час хвороби, то й оцінює себе на рівні своєї людяності. Вона ставить собі мету, гідну людини.
Ще Цицерон говорив: «Краща у світі мета — стати хорошою людиною».
Отже, перше, що необхідно, це мета або цілеспрямованість.
Чи досягне успіху людина, зневірена у власних силах? (Ні.)
Таким чином, для успіху потрібна впевненість.
Так, коли сходиш до вершини, то це схоже на те, як піднімаєшся вгору сходами. Якщо тебе залишила впевненість, то йти стає все важче, коли ж упевненість із тобою, то дорога до успіху все ближче, і йти стає легко й цікаво.
Щоб домогтися бажаного результату, слід докласти максимум зусиль, наполегливо працювати. Отже, необхідною складовою є також наполегливість і працелюбність.
Що необхідно для досягнення професійного успіху? Необхідні знання і крапля таланту. Але й без таланту люди досягають успіху.
Чи багато досягне у житті песиміст? Для кожної справи потрібен відповідний настрій, тоді справа йде швидше і краще. Звичайно, що від чорних думок, постійних турбот і песимізму якість життя не поліпшиться. Коли людина у поганому настрої, вона забуває, що може багато і що вона сильна. Отже, важливе значення для успіху має настрій, оптимізм.
Раціонально поєднавши ці складові — цілеспрямованість, упевненість, наполегливість, працелюбність, знання, талант і оптимізм — маємо пряму дорогу до успіху.
Для досягнення мети дуже важлива здатність сприймати своє життя як безперервний ланцюг подій. Від того, які події минулого ми згадуємо, залежить ставлення до життя і до майбутнього. Деякі люди прихитряються згадувати всі неприємності, помилки, які відбувалися з ними, а потім переконуються, що їхнє життя — суцільний ланцюг невдач. І надалі опускають руки перед будь-чим: починанням, перешкодою тощо. Якщо згадуються лише гарні події та досягнення, то виникає впевненість у своїх силах, іноді й надмірна. Буває корисним згадати свої перемоги і досягнення, окремі помилки й уявити собі інші варіанти поведінки, за яких цих помилок можна було б уникнути.
Занотуйте, будь ласка, пам'ятку «Як досягти самореалізації в житті». Бо успіх приходить лише до того, хто його прагне, хто вміє максимально використати все найкраще із власних внутрішніх ресурсів. Не чекайте, що хтось відкриє вас, відкрийте себе самі, скажіть собі: «Я хочу, я можу, я зроблю». Щастя й успіх у ваших руках!
Пам'ятка «Як досягти самореалізації в житті»
•    Постав перед собою реальну мету.
•    Склади власну схему досягнення успіху.
•    Розвивай силу волі.
•    Не зупиняйся на досягнутому.
•    Учися працьовитості й наполегливості.
•    Думай про позитивне.
•    Умій захоплюватися справ.

 

Яндекс.Метрика >