...
Виховна година:«Школа –дорога в майбутнє» PDF Печать E-mail

Виховна година:«Школа –дорога в  майбутнє»


Тема:                              Школа – дорога в майбутнє.
Мета: роз’яснити дітям значущість кожного шкільного предмета, сопоставити їх з професіями; довести, що без шкільної бази неможливе подальше навчання або будь-який інший вид розвитку; розвивати мислення, націлене на майбутнє; виховувати повагу до вчителів та їх предметів.
Обладнання:  написи з предметами та професіями, буклети з центру зайнятості.
ХІД РОБОТИ.
І.Вступ.
Неодноразово я чула від дітей, а навіть від деяких батьків, що «ну навіщо нам той або інший предмет у школі». Спробуємо визначити – навіщо.
Сьогодні ми з вами будемо подорожувати країною професій, адже саме професіям присвячена наша виховна година. І я сподіваюся, що після неї вже ні один з вас не буде сумніватися в значущості кожного шкільного предмета.
Напередодні в вашому класі було проведено анкетування, з якого можу судити, яку професію, орієнтовно, ви оберете в майбутньому. Чому орієнтовно? Тому що ви ще можете змінити свою думку, але сьогодні будемо орієнтуватися саме на цей ваш вибір.
По-перше, що ж таке професія? Чому вона важлива?(доповідь).
В шкільній програмі в 6 класі закладено вивчення таких дисциплін:
1.    Українська мова.
2.    Українська література.
3.    Зарубіжна література.
4.    Англійська мова.
5.    Математика.
6.    Історія.
7.    Географія.
8.    Природознавство.
9.    Економіка.
10.    Етика.
11.    Трудове навчання.
12.    Образотворче мистецтво.
13.    Музика.
14.    Фізкультура.
Я не думаю, що це багато, але деяким здається це непосильною, важкою працею, що виражається в не вивчанні домашнього завдання, скаргами на їх великий обсяг і, як вже я  казала, непотрібністю.
Зрозуміло, що буває важко, адже кожен з вчителів бажає, щоб його предмет знали найкраще і любили найбільше, але все це вам потрібне, повірте на слово, якщо не зараз, то пізніше обов’язково знадобиться в подальшому навчанні і житті.
Зараз в ваші 12 років ви не думаєте про те, що буде далі. Що треба буде працювати, жити і, навіть виживати, в нашому сучасному нелегкому, безжалісному світі. Це зараз вас оберігають батьки, дай їм Бог здоров’я, годують, одягають, вчать, яких би сил їм це не коштувало. Але…ви виростете, діти, і підете своїм шляхом, допомагаючи вже своїм дітям, своїм батькам, віддаючи данину минулого.
Для того, щоб вирости гарною людиною, знайти своє місце в житті, добру високооплачувану  роботу, треба вчитися. Спочатку в школі, потім в училищі, технікумі або ВНЗі, але що вчитися потрібно – це однозначно.
В світі дуже багато цікавих професій, потрібних і, навіть необхідних, але для того, щоб ними оволодіти, потрібна шкільна база, потрібні всі шкільні предмети, адже навіть ви ще не знаєте, ким схочете стати в майбутньому і тому маєте бути різносторонньо-розвинутими, щоб після закінчення школи не прийшлося стати перед гірким вибором: хочу, але не знаю…




ІІ. Основна частина.
З чого почнемо? Напевне з початку. Кольором  виділені обрані вами професії. Коли до неї дійде черга, ви про неї трошки розповісте.
1 та 2. Українська мова і література.
Я сподіваюся, що ви розумієте, кожен громадянин повинен знати свою рідну мову та літературу, щоб вміти не тільки розмовляти, а й писати без помилок.
3.Зарубіжна література теж потрібна для «загального розвитку», але є одна професія, яка базується на ній – це:
МИСТЕЦТВОЗНАВЕЦЬ
4. Англійська мова.
Знання англійської мови допомагає нам оволодіти професіями:
ПЕРЕКЛАДАЧ
ПРОГРАМІСТ
І, навіть,                             ДАЛЕКОБІЙНИК.
Так, так, це майже найулюбленіша професія хлопців. Вчіть, хлопці, англійську.
5. Математика.
Так, це один з найскладніших предметів, але саме на ній базується найбільша кількість професій. І яких цікавих та потрібних!
БУДІВЕЛЬНИК
СТОЛЯР
ПРОГРАМІСТ
ІНЖЕНЕР
КАСИР
та багато інших.
6. Історія.
Без знань своєї історії і історії інших країн неможливий вступ до ВНЗів, в яких отримують професії      
ЮРИСТ
АРХЕОЛОГ
КРАЇНО ЗНАВЕЦЬ
та багато інших.
7. Географія.
Знання з цього предмета допоможуть оволодіти такими предметами, як:
МЕНЕДЖЕР З ТУРИЗМУ
МЕТЕОРОЛОГ
ТОПОГРАФ
ГЕОДЕЗИСТ
ЛАНДШАФТНИЙ ДИЗАЙНЕР
ЗЕМЛЕВПОРЯДНИК
та багато інших.
8. Природознавство.
Вивчення природознавства є базою для вивчення в старших класах біології, фізики, хімії, за допомогою яких ви оволодієте навичками таких майбутніх професій:
ЕКОЛОГ
ЗООЛОГ
ФЛОРИСТ
ЛІКАР
ФАРМАЦЕВТ    та багато інших.
9. Економіка   допоможе вивчитися на:
ФІНАНСИСТ
БАНКІР
МАРКЕТОЛОГ
МЕНЕДЖЕР
ЕКОНОМІСТ

10. Етика.
Завдяки етиці ви виростете гарними людьми, потрібними суспільству, вихованими і цілеспрямованими.
11. Трудове навчання допоможе оволодіти професіями:
ШВАЧКА
МОДЕЛЬЄР ОДЯГУ
ЗАКРІЙНИК
КУХАР
АГРОНОМ З ЗАХИСТУ РОСЛИН
і бути просто стати добрим господарем або господаркою.
12. Образотворче мистецтво допоможе здобути професію:
МОДЕЛЬЄР
ДИЗАЙНЕР
АРХІТЕКТОР
13. Музика.
СПІВАК
ДІ-ДЖЕЙ
ДИКТОР
14. Фізкультура  допомагає нам оздоровитися і привчає до спорту, режиму, командної гри.

ІІІ. Закріплення отриманих знань.
1). Кросворд  «Професії».
По горизонталі:
1.    Працює матуся моя в дитсадочку, всі дітки для неї, як дочки й синочки.(вихователь).
2.    Зробить він красивим все, стиль і моду принесе.(дизайнер).
3.    І тебе й мене у хаті взимку зігріва, те вугілля, що у шахті тато добува.(шахтар).
По вертикалі:
1.    В школі вчить він дітвору, науці, миру і добру.(вчитель).
2.    Все побачить з висоти: поля і ріки, і мости,
підніме навіть вертольот, і це тому, що він …(пілот)
3.    Він стоїть на посту трудовім, пильнує порядок у місті своїм. Є паличка в його руках чарівна, за мить сто машин зупиняє вона!(постовий).
4.    Зробить він і стіл, і стільчик – ось такий він в нас умільчик.(столяр).
5.    Із полів у гожу днину мчать дорогами машини. Мов янтар одне в одно золотиться в них зерно.(водій).
6.    Його порада допоможе кредит узять у банку, і всі закони юридичні він знає бездоганно.(юрист).

2). Гра «Професія і час».
Із розвитком суспільства деякі професії відмирають. Наприклад, у сучасному суспільстві немає візників, які б перевозили пасажирів у кареті, але є водії маршрутних і звичайних таксі.
Пропоную вам гру. Я називаю давню професію, а ви маєте згадати і назвати її сучасну заміну:
Сажотрус – слюсар-сантехнік;
Землекоп – машиніст екскаватора;
Жнець – комбайнер.

ІV. Висновок:
Сьогодні ми не вирішували, яка професія краща, важливіша; не оцінювали також, наскільки правильно ви обрали свою майбутню професію.
Метою було привити вам бажання вчитися краще, не думаючи, що якийсь з шкільних предметів вам не знадобиться в житті, в роботі, в майбутньому.                                                  

 

Яндекс.Метрика >