...
Вчимося жити у мирі та злагоді (Класна година у 5—6 класах) PDF Печать E-mail

Вчимося жити у мирі та злагоді
(Класна година у 5—6 класах)




Мета: вчитися розуміти один одного, жити в мирі та злагоді. Виробляти такі риси характеру, які допомагають миритись, відповідально ставитися до своїх вчинків, бути справедливими.

Хід класної години
1.    Оголошення теми й мети
2.    Бесіда «Кого ми називаємо добрим»:

—    З якою людиною вам приємно спілкуватися?
—    Які правила доброти ви знаєте?
( Допомагати слабшим, маленьким, хворим,, старим, тим, хто потрапив у біду;
прощати помилки іншим; не бути жадібними; не заздрити; жаліти інших).

3.    Піктограми
(Піктограми — це зображення облич людини у різному емоційному стані).
•    Розпізнайте настрій людини.
•    Пригадайте ситуації, у яких відчували ці емоції.

4.    Гра «Мімічна гімнастика»
Мета: вивчення міміки обличчя і пов'язаного з ним емоційного стану людини, тренування виразної міміки.








Дітям пропонується виконати низку вправ для мімічних м'язів, обличчя.
•    Наморщити лоба, підняти брови — подив.
•    Звести брови, насупити — сердитий.
•    Розширити очі, рот відкритий, руки стиснуті
в кулаки, усе тіло напружене — жах.
•    Усміхнутися, підморгнути — весело.

5.    Бесіда «Способи підвищення настрою»
[Усміхнутися собі в дзеркалі, спробувати розсміятися, згадати про щось гарне, зробити хорошу справу.)
6.    Гра «Хто я?»
Діти по черзі відповідають на запитання «Хто Ї~<». Наприклад: «Я — дівчинка», «Я — людина, що займається спортом», «Я — гарна людина». Не повторюватися.
Мета: розширити уявлення про себе.

7.    Гра «Склади оповідання»
Теми: «Я люблю, коли...», «Мене турбує...», «Коли я злий...», «Коли мені погано...», «Я боюся...», «Чого я не можу», «Коли мене ображають...».
Давати розгорнуту відповідь. Оповідання можна інсценувати. У головній ролі має бути сам оповідач.

8.    «Програвання ситуацій»
Ти посварився з другом, а тепер хочеш помиритися,
•    Ти приніс до школи апельсин, а твій друг сьогодні не має нічого смачненького.
•    Твій друг упав, йому боляче. Що ти будеш робити?
•    Як помирити членів сім'ї, які посварилися?
•    Як поліпшити мамі (татові) настрій?

9.    Гра «На що я схожий? Чому?»
Мета: краще пізнати себе.
—    На яку квітку ти схожий?
—    На який колір?
—    На який смак?
—    Чому?

10.    Гра «Збирачі»
Безліч різноманітних дрібних іграшок розкидані по підлозі. Учасники гри діляться на групи по 2—3 дитини й беруться за руки. За сигналом кожна група двома вільними руками повинна зібрати якомога більше предметів. Після того як усі предмети зібрано, кожна група підраховує кількість зібраних нею іграшок. Під час збирання звучить весела музика.
11.    «Долоня»
Намалювати (обвести) свою долоню. На кожному намальованому пальці написати, що в собі подобається.

12.    «Конкурс хвальків»
Похвалитися сусідом.

13.    Підсумки
Складання «Золотих правил класу».
14.    Домашнє завдання
Намалювати свій прапор. На ньому зобразити найдорожче в житті.



Твоє ім'я — твій друг

Мета: розповісти учням про значення імен у житті людей, кожен учень класу знайомиться зі значенням свого імені, з тим, які імена були поширені на різних етапах історії,

Вступне слово психолога. Імена мають свою історію. Одні прийшли до нас із сивої давнини, ще з періоду розквіту стародавніх Греції та Риму, інші виникли здавна на нашій землі, придумали їх наші предки — слов'яни. Деякі імена з'явилися зовсім недавно. Є імена популярні і непопулярні, поширені в усьому світі й тільки в деяких країнах. Значення багатьох імен ми можемо зрозуміти. Наприклад, Світлана — світла. Але існує багато імен іноземного походження. Наука про наші імена називається антропонімікою.
У давнину дуже часто людині давали ім'я того святого, у день якого вона народилася. Наприклад, на свято Миколая — називали Миколою, на Варвари — Варварою. У наш час це не є обов'язковим. Батьки обирають таке ім'я дитині, яке їм подобається.
Давайте познайомимось з історією імен учнів нашого класу.
Андрій — у перекладі з грецької означає «мужній, хоробрий». За православним християнським календарем 13 грудня відзначається свято Андрія. У давні часи саме на Андрія молодь починала збиратися на вечорниці.
Антон — у дитячому віці в нього виявляється схильність керувати й командувати. Навчання дається йому не без зусиль, він відповідальний, на-стійливий. Може отримати спеціальність учителя, лікаря. Має непогані організаторські здібності. Багато дівчаток йому симпатизують. У нього багато друзів. День ангела — 3 серпня.
Артем — у перекладі з грецької означає «здоровий», «свіжий». День ангела — 20 жовтня.
Володимир — ім'я надзвичайно популярне та приємне на слух, воно має слов'янські корені. Складається з двох слів: володіти миром. І в давнину, і тепер батьки охоче називають цим іменем своїх дітей. Це ім'я відоме в історії. Його носили князь Володимир Хреститель, князь Володимир Мономах, учений Володимир Вернадський, Володимир Ульянов-Ленін. 15 липня — день пам'яті святого Володимира Хрестителя.
Дмитро — мешканці Стародавньої Греції шанували легендарну сестру бога Зевса, яку звали Деметрою. Вона була богинею достатку і хліборобства. Саме її наймення і стало основою цього імені, яке в перекладі означає: той, хто належить Деметрі, або той, хто обробляє землю, хлібороб. За календарем православної церкви 8 листопада — день великомученика Димитрія Солунського.
Сергій — розшифровується як «високий», «вельмишановний». Це ім'я прийшло до нас з Італії і користується великою популярністю. День ангела — 7 жовтня.
Микола — це ім'я прийшло з Греції, воно перекладається як «переможець народів». Була в греків крилата богиня перемоги Ніка. Тому в російській мові це ім'я звучить як «Ніколай», а болгари та греки говорять «Нікола». 19 грудня — день святого Миколи.
Олександр — ім'я грецького походження: людина, яка захищає, або ж захисник людей. Багато відомих людей носили це ім'я: князь Олександр Невський, поет О. Пушкін. 23 листопада — день пам'яті князя Олександра Невського і день ангела для всіх Олександрів.
Анна (Ганна) — це ім'я одне з найпоширеніших у Європі. Слово «Ганна» у давній єврейській мові означало: «ласка», «дарунок», «врода». Анна має гарну зовнішність, дуже артистична. Уміє гарно одягатися, не переносить неохайності. Завжди обирає роботу, пов'язану з людьми: медичної сестри, вихователя, вчителя. Завжди готова прийти на допомогу хворим та нещасним.
Інна — означає бурхливий потік. Має важкуватий характер. Може викликати подив своїми оригінальними і сміливими думками. Може стати непоганим журналістом, перукарем, інженером. Вона дуже ревнива і любить дітей.
Катерина — з грецької перекладається як «морально чиста». Це ім'я в усі часи було популярним в Україні. 7 грудня в Катерини день ангела.
Леся — у білоруському варіанті «Олеся». Це ім'я носила українська поетеса Леся Українка. Завжди шукає для себе дуже рідкісну професію. Зовнішністю більше схожа на батька, а характер успадковує від матері.
Тетяна — ім'я грецького походження. Означає «володарка». Раніше це ім'я давали тільки дівчаткам з багатих сімей. Але згодом воно поширилося й серед простих людей і стало одним із найпопулярніших. День ангела для Тетяни — 25 січня. Тетяна була однією з перших християнок і постраждала за віру, її оголосили святою. Студенти Московського університету вважають святу Тетяну своєю покровителькою.
Юлія — це ім'я прийшло до нас зі Стародавнього Риму й означає «та, що з роду Юліїв». У Стародавньому Римі це був дуже великий, багатий і авторитетний рід. З нього походив відомий полководець і правитель Гай Юлій Цезар. День ангела для Юлії 16 липня.
Про значення деяких інших імен ви дізнаєтесь, послухавши вірш.

1-ша учениця. Допитлива дівчинка наша
Наталка —
її називають: Наталка-питалка.
Питає Наталка: «Чому я так звуся?
І чому Мариною зветься мамуся?
Найкраща подружка моя — Катерина,
А в класі у нас і Оксана, й Ірина,
І Зоя, і Соня, і Клара, й Галина,
Лариса, Олена та ще й Валентина».

2-га учениця. «Імення ці давні, — учителька
Із Греції й Риму, із Заходу й Сходу Вони нам дістались від різних народів. А що вони значать, — послухай дитино: Галина — спокійна, міцна — Валентина, Наталія — рідна, морська — то Марина,
А Зоя — життя, чистота — Катерина...
Софія — премудра, а Клара — ясна —
Ось що означають дівчат імена...
...Костя, наприклад, — це значить постійний,
Кирило — господар і мужній — Сашко,
Степан — це вінок, а бадьорий — Гришко.
А Петрик — то камінь, хоробрий — Андрій...»
(А. Свашенко)
— Які ж імена давали дітям на різних етапах нашої історії?

1-й учень. Наші пращури давали дитині якесь незугарне наймення, що нібито затуляло людину від погляду злих духів, «поганих» очей. Наприклад: Поганка, Баран, Вовчий Зуб, Павук, Кобиляча Голова. Значну частину давніх імен становлять наймення, за основу яких узято прикмету чи рису вдачі людини. З нетерпінням очікуваного сина називали Жданом; а малюків із доброю вдачею — Любимами, Добринями, Веселиками; а примхливих, неспокійних та неслухняних — Брикунами, Без-сонами, Досадами, Шумилами. На вибір наймення впливали й кольори волосся та очей. Так з.'явилися імена, а згодом і прізвища: Білаш, Рижий, Рудий, Руденко, Чорний.

2-й учень. У Польщі та в інших католицьких країнах новонароджений у день хрещення діставав не одне власне ім'я, а два, три або й більше. В Іспанії та Португалії кількість імен дитини залежала від соціального становища й титулу батьків. Звичайному дворянинові — ідальго — дозволялося носити шість власних імен, дворянам — грандам — дванадцять, а найвищим сановникам — скільки захочуть. В Україні звичка давати по кілька імен дитині збереглася в Галичині. Наприклад, поет Антонич мав їх два: Богдан-Ігор. Три імені дістав під час хрещення і Максим Рильський.

3-й учень. Після революції 1917 року народилися нові, досить чудернацькі імена: Октябрина, Леніна, Сталіна, Індустрія, Тракторина, зустрічалося навіть таке ім'я, як Даздраперма (від «Да здравствует Первое мая!»), Електрифікація, Барикада, Шахта. На Алтаї ще й нині можна зустріти такі імена, як: Казет (газета), Щурнал (журнал), Салдат (солдат), Трахтир (трактор) і т. ін.

4-й учень. У світі з іменами трапляються різні кумедні випадки. Ось один із них. Коли наприкінці XIX ст. помер вождь одного з індіанських племен, не знайшлося жодного майстра, який би зміг на надгробному камені вмістити ім'я небіжчика, що було, мабуть, найдовшим ім'ям у світі. Ім'я померлого складалося зі 130 букв.

Психолог. Прошу всіх учнів бути дуже уважними, зараз почнеться цікава гра, називається вона «Лічилки».
Лічилка 1
Ми раненько — я і Влас —
Йдемо вдвох в рідний клас
А за нами — дві Ярини,
А за ними — три Ірини.
Ось і Женя із Сашком,
Потім Лесик із Мишком,
А за ними ще дві Тасі.
Скільки нас уже у класі? (13.)

Лічилка 2
В нашім класі два Івани, Дві Тетяни, два Степани, Три Катрусі, три Галини, П'ять Андріїв, три Поліни, Вісім Тань, чотири Ніни, І ні одної Марини. І всього один Василь є. Скільки всіх ви налічили? (33.)
Учитель. Перевіримо, хто краще скаже скоромовку.
Ішов Прокіп — кипів окріп, Прийшов Прокіп — кипить окріп, Як при Прокопі, так і при Прокописі, Так і при Прокопенятах.

Конкурс на кращого знавця прислів'їв, загадок, у яких зустрічаються імена

Прислів'я та приказки
1.    Держись, Хома, іде зима.
2.    До Миколи не сій гречки і не стрижи овечки.
3.    Для нашого Федота не страшна робота.
4.    Ваша Катерина нашій Орині двоюрідна сестра.
5.    Я свою вину на Івана зверну.
6.    Розказав Мирон рябої кобили сон.
7.    Хто про Хому, а він про Ярему.
8.    У всякої Федорки свої відговорки.
9.    Засмійсь, Матвійку, дам копійку.
10.    Маріє, звідки вітер віє?
11.    Казала Настя, як удасться.

Загадки
1.    Довга Настя простяглася, якби встала, то б до неба дістала. (Дорога)
2.    Сидить Пахом на коні верхом, книги читає, а грамоти не знає. (Окуляри)
3.    Два брати Кіндрати через доріжку живуть і один одного не бачать. (Очі]
4.    Чорний Іван, дерев'яний каптан, де носом проведе, там помітку кладе. (Олівець)

 

Яндекс.Метрика >