загрузка...
-->
Урок-змагання в 1 класі «Найрозумніший, найпрудкіший, найсильніший, найвеселіший» PDF Печать E-mail

Урок-змагання в 1 класі
«Найрозумніший, найпрудкіший, найсильніший, найвеселіший»


Підсумковий урок-змагання відбу¬вається як підсумок знань з усіх предметів, набутих за час навчання у першому класі. Доцільно проводити його  останнім уроком навчального року. Урок ігровий. На нього запрошують¬ся батьки учнів.
Обладнання: таблиці з малюнковими текстами, картки з загадками, набори букв для кожної команди, малюнки.

ХІД УРОКУ
І. Вступне слово вчителя
— Ось і закінчився перший у ва¬шому житті рік навчання. Дев'ять місяців ми вчили букви, рахували, розв'язували задачі. І сьогодні ми про¬ведемо незвичайний останній урок. Це буде підсумок ваших знань.
До нас у гості завітали ваші батьки. Пропоную вам  продемонструвати, чого ми навчились за цій рік, протягом якого по краплинках збирали ви знан¬ня. Ці краплинки-знання наповни¬ли струмочки вашого розуму і вли¬лися в криницю Мудрості. З роками вона ставатиме все глибшою і глиб¬шою. Отже, давайте покажемо бать¬кам наші маленькі досягнення і здо¬бутки, наші краплини знань.
Урок ми проведемо у формі зма¬гання.
Розподіліться натри команди, оберіть собі капітана і назву.
(Учні розподіляються на 3 групи, оби¬рають собі лідера-капітана в групі, да¬ють назву команді і пояснюють, чому так назвали команду. Також обира¬ються члени журі серед батьків.)
Учитель. Перед вами — карта на¬шої подорожі по Країні знань до Па-лацу Мудрості. Команда, яка першою дістанеться цього Палацу, відкриє чарівну скриньку з дорогоцінним скарбом. А який це скарб, ми дізнаємось  наприкінці нашої подорожі.
Отже, давайте почнемо нашу подо¬рож.
— Ми потрапили на квіткове поле. Необхідно прокласти стежку, якою будемо переходити поле.
(Беруть участь перші гравці кожної команди.)
Завдання 1. Назвати одним словом.
Лисиця, зебра, ведмідь, вовк — це... (звірі).
Щука, лещ, карась, окунь— це... (риби).
Каштан, яблуня, верба, дуб— це... (дерева).
Бджола, джміль, муха — це... (кома¬хи).
Черешня, груша, слива, яблуко — це... (фрукти).
Чайник, тарілка, чашка— це... (по¬суд).
Ліжко, стілець, шафа, диван — це... (меблі).
Лялька, м'яч, кубики — це... (іграш¬ки).
Буряк, капуста, цибуля— це... (овочі).
Завдання 2. Із цих букв потрібно яко¬мога швидше скласти слово.

І гравець    II гравець    /// гравець
я ци ил с    ялл кьа    к цьаи к
(лисиця)    (лялька)    (кицька)

Журі підбиває підсумки.
— А у нас — музична пауза. Ми ро¬бимо привал.
Завдання 3. А зараз перед нами — стрімка ріка. Щоб перепливти її, нам необхідно прочитати малюнковий текст (див. додаток).
(Беруть участь треті гравці)
Журі підбиває підсумки. Музична па¬уза.
Учитель. Тепер у нас на шляху — Країна Мистецтв. Її вартові (показує малюнок) пропустять нас тоді, коли ми виконаємо завдання. (Участь бе¬руть четверті гравці)
Завдання 4. Гравець повинен намалю¬вати портрет своєї вчительки.
(Під музику «Пісня про вчительку» чет¬верті учасники малюють портрет.)
Підсумки завдання.
Учитель. Перед нами — Країна  Казок. В ній живуть герої багатьох  казок.
Завдання 5. Відгадати героїв цих казок — жителів цієї Країни. Тоді ми спокійно залишимо її та продов¬жимо нашу подорож. (Участь беруть п'яті гравці)
Загадки для І команди
•    Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься?
Хто б відповів?
(«Червона Шапочка»)
•    До  школи  прямує  хлопчак де¬рев'яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотня¬ний,
Відома ця книжка тобі, чи не так?
В пригодах яких побував цей хлоп¬чак?
(«Пригоди Буратіно»)
•    Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці.
І відтоді маю звичку
Десь губити черевички.
(«Попелюш¬ка»)

Загадки для II команди
•    Він веселий і незлобний
Цей кумедний дивачок.
З ним господар, хлопчик Робін
І товариш П'ятачок.
Він — ласун усім відомий,
І до меду має нюх.
Знають всі, що цей ведмедик
Зветься просто... (Вінні-Пух).
•    Вигнав дід Козу із хати—
І пішла вона блукати,
В Зайця хатку відібрала.
Всі Козу ту виганяли,
Рак Козуню ущипнув,
Зайцю хатку повернув. («Коза Дере¬за»)
•    Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть,
Я візьму і покочуся.
Щоб побачить білий світ. («Коло¬бок»)

Загадки для III команди
На городі виростала.
Сили набирала.
Непомітно, дуже швидко
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати.
Щоб красуню витягати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати? («Ріпка»)
Підробив він голосок.
Став тонким співати.
Здогадалися вони:
Вовк — не їхня мати. («Вовк і семеро козенят»)

•    Хто моторчик свій заводить?
З даху в гості хто приходить?
І сюди до нас дістався —
Скажем дружно: «Здрастуй!» («Малюк і Карлсон»)
Музична пауза.  Журі підбиває підсумки.
У ч и т є л ь. А зараз ми дійшли до замку славних лицарів. Вони проводять турнір мужності та хоробрості.
Ми повинні взяти участь у цьому турнірі. Якщо переможемо, зможемо рухатись далі.
Завдання 6
1)    Беруть участь шості гравці.
їхнє завдання: якомога швидше пе¬ренести ложкою воду з миски до склянки.
2)    Беруть участь сьомі гравці.
Їхнє завдання: з'їсти" яблуко без до¬помоги рук.
3) Беруть участь восьмі гравці.
Гра «Два півники».
(Двоє учасників намагаються поштовхами тулуба вигнати суперника  із кола діаметром 2 метри, накресленого на підлозі. Гру супроводжує відповідна музика.)
Музична пауза.
Учитель. Незабаром перед нами з'явиться мета нашої мандрівки. А на шляху у нас — Загадкова печера. Щоб ми не заблукали, тут є для нас пові¬домлення. Кожна команда повинна за допомогою міміки відтворити ури¬вок із казки. Участь бере восьмий гра¬вець. Він — головний герой. А члени команди будуть йому допомагати.
Уривок казки для І команди
РІПКА
Пішов дід на город — гуп-гуп! Узяв ріп¬ку за зелений чуб, тягне руками, впер¬ся ногами, мучився потім увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе він бабу Марушку: «Ходи бабо, не лежи, мені ріпку вирвати помо¬жи!»
Бабка за діда — за сорочку, дід ріпку — за чуприну, тягнуть руками, упира¬ються ногами, мучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

Уривок казки для її команди
КОЛОБОК
Котиться Колобок далі, назустріч йому лисиця:
—    Колобок, Колобок, я тебе з'їм!
—    Не їж мене, лисичко-сестричко, я тобі пісню заспіваю.
—    Яку ж пісню?
—    Я по коробу метений, на яйцях спе¬чений, у як от баби та от діда втік, так і от тебе втечу.
—    А ну ще заспівай. Сідай у мене на носику, щоб чутніше було.
От він сів та й давай співати: «Я по ко¬робу метений, на яйцях спечений».
А лисичка його — гам! І з'їла.

Уривок казки для III команди
КОТИК І ПІВНИК
Пішов Котик їсти добувати, а Пів¬ник біля віконця сидить, пісні спі-ває. Аж ось навідалась до Півника Лисичка. Підійшла до віконця і про¬мовляє:
—    Ходи, Півнику, до мене, у мене зо¬лота пшениця, медяна водиця.
А Півник: «То-ток, то-ток, не велів Коток».
Лисичка тоді насипала під вікно зо¬лотої пшениці.
Півник одсунув кватирку, вийшов за поріг, почав клювати.
А лисичка його — хап! І зловила.

Учитель. Ось, нарешті, ми закін¬чуємо нашу подорож. Перед вами — гора Навчання. А на верхівці її зна¬ходиться Палац Мудрості.
Зараз випробування буде для всіх.
Ви повинні піднятися вгору, а саме, кожен гравець повинен розв'язати приклад.
На верхівці на нас чекає чарівна хазяйка Палацу й чарівна скринька з дорогоцінним скарбом.
Отже, на старт! Увага! Марш!
(Кожен із гравців підбігає до свого ма¬люнка і розв'язує приклад.)

4-4 =
10 — 9 =
8+ 5 =
11-4 =
9+ 3 =
10-8 =
5 + 4 =
7-6 =
3 + 7 =
7-7 =
7-4 =
12 - 6 =
10 — 9 =
2 + 8 =
4 + 6 =
3-3 =
13-6 =
8 + 4 =
12-5 =
6- 5 =
8 - 5 =
8 + 2 =
7- б =

Учитель. Ось, нарешті, ми діста¬лись Палацу Мудрості. І зараз нас буде зустрічати сама Королева Знань.
(Виходить дівчинка, одягнена, як ма¬гістр із к/ф «Дванадцять місяців».)
Королева Знань. Вітаю вас, дорогі діти!
Увесь рік по краплинці ви здобували знання. Були розумними, уважними, наполегливими.
І сьогодні ви виявили прекрасні знан¬ня. Вітаю вас. Хочу побажати вам: і далі допитливими, цікавими будь¬те, не споглядайте байдуже! В краї¬ну Знань велику путь долайте впер¬то, друзі.
А я завжди буду з вами, буду вести вас по своїй країні, розкрию вам ще ба¬гато цікавих таємниць.  
Ось вам ключ від чарівної скриньки, там на вас чекають призи.
А я прощаюсь із вами.

Ще побачимось! Добре відпочивай¬те на канікулах, і у вересні я радо зустріну вас біля дверей школи.




Всі   діти
Хай пісня тут лине,
Хай сміх скрізь лунає,
У кожного радісна усмішка сяє,
Всі дружні, веселі, радійте за нас!
Всі перейшли ми у 2 клас!

Наприкінці цього уроку вчитель надає слово батькам, які вітають дітей із закінченням першого класу і висловлю¬ють їм свої найкращі побажання.

Додаток
МАЛЮНКОВИЙ ТЕКСТ
(до завдання 3)

 

Яндекс.Метрика >