...
Норми і правила поведінки в природі PDF Печать E-mail

Мета. Вчити з дітьми норми і правила поведінки в природі. Закріпити знання про значення кожної рослини і тварини. Познайомити дітей природоохоронною діяльністю в Україні (охорона рідкісних рослин). Спонукати дітей до фантазії й творчості. Викликати у дітей бажання допомагати у природоохоронному процесі: оберігати рідну природу, реагувати на поведінку оточуючих щодо природи, розповідати про свої дії по охороні природи, складати віршики і розповіді, що закликають до охорони природи. Розвивати навички дбайливого ставлення до природи як до свого здоров'я. Виховувати бережне та турботливе ставлення до природи рідного краю.
Обладнання. Знаки правил поводження у природі.
— Діти, сьогодні ми підемо на прогулянку до парку. Станьте парами. Давайте пригадаємо правила поводження на вулиці.

(Перехід від дитячого садка до парку).
— Ви, мабуть, втомилися, поки йшли, давайте присядемо і  відпочинемо ось тут.  під деревом.  (Діти сідають півколом на ковдри).
— Діти, подивіться, яка гарна природа навколо нас, але люди дуже шкодять природі. Ця шкода така велика, що рослини і тварини можуть зникнути. А без них життя людини неможливе, бо повітря не буде очищуватись і стане отруйним, людина не матиме змоги милуватися природою, слухати пташиний спів.
Для того, щоб зовсім не знищити природу, складені правила поводження з нею.
А ви знаєте правила поведінки в природі? Зараз я вам покажу знаки малюнки, а ви мені допоможете здогадатись, про що вони нагадують.
— Перший знак ось такий. І про що ж він нагадує?
— Правильно. Цей знак забороняє людям руйнувати мурашники. Адже в мурашниках живуть мурашки, а вони приносять людям користь. Мурашки рихлять землю, щоб в неї краще проникало повітря і вода, також мурашки збирають різні рештки із землі,  щоб вона була чистою, родючою. Тому знищувати мурашок не можна.
— А про що говорить цей знак?
— Так, не можна збивати гриби. Діти, багато грибів людині можна споживати. Наприклад, печериці, підосиновики, маслюки, лисички. Але є гриби, які для людей отруйні, та їх також не можна збивати. А, можливо, ви знаєте, чому не можна збивати отруйні гриби?
— Тому що отруйні гриби дуже потрібні лісу. Наприклад, багато тварин лікуються мухоморами; багато грибів збирають в собі мінеральні добрива, а восени віддають їх землі, завдяки чому ростуть рослини; гриби вбирають з повітря отруйні гази, надаючи людині можливість дихати чистим повітрям.
— Діти,  про що попереджує ось цей знак.
— Правильно, цей знак забороняє рвати квіти.
А ви знаєте,  чому не можна зривати квіти? Ні?! Тоді послухайте, я вам розповім, чому. Коли зірвати квітку, то вона перестає пахнути, швидко в'яне і помирає. Раніше люди не знали цього правила, а багато людей не зважають на нього й сьогодні, і рвуть квіти. Це призвело до того, що багато квітів зникли взагалі, зараз ми не можемо милуватися їхньою красою.
— Для охорони зникаючих квітів у світі створена Червона книга. У нас в Україні також існує така книга. Ось деякі рослини, які до неї занесені.
ПРОЛІСОК
Плакала Снігуронька
В лісі за зимою,
Плакала, зажурена,
Ставши всім чужою.
Там, де йшла і плакала,
Гинули морози,
Виростали проліски —
Снігурчині сльози.
Т.Бєлозеров
— Діти, про яку квітку йдеться у віршику?
— Правильно, про пролісок. Ось подивіться, який він гарний. (Показ малюнка проліска).
ЛАТАТТЯ
Глянь — до келишка подібна
Квітка вибілено-срібна...
Хоч зірви і пий із неї,
Із тендітної лілеї.
...Стрепенулася, тривожна.
Отаку зривать не можна!
Пелюстки її, дивись,
Вмить зімкнулися, зійшлись.
Не зірву, не бійся ти,
Розгортайсь, квітуй, рости —
Горя я не принесу,
Бо люблю живу красу.
— Діти, про що розповідається у віршику?
— Ось подивіться, яка красуня біла лілея.
— У мене залишився ще один знак. Допоможіть будь ласка, дізнатися, про що він нагадує.
— Правильно, цей знак говорить, що не можна залишати після себе сміття.
Кожен з вас ходив з батьками до лісу відпочивати  і,  напевно,  брали  із  собою їжу. їсти у лісі можна, та не можна залишати після себе сміття, тому що об бляшанку (показ малюнка) може поранитись будь-яка тварина, і навіть хто-небудь із людей, коли і прийде відпочивати: а різні рештки забруднюють не дають змоги рости рослинам.
— Молодці! Ви добре мені допомогли.
(Творче завдання).
— Діти, а тепер пригадайте, що зробили ви по охороні природи, складіть розповідь.
(Розповіді дітей).
— Молодці! А тепер можете погуляти парком, помилуватися красою природи. Але далеко не відходьте.
— Діти, що ж ми робили на прогулянці?
— А ви запам'ятали правила поводження в природі?
— Чи будете їх дотримуватись?
— Молодці! А зараз нам час повертатись у дитячий садок

 

Яндекс.Метрика >