загрузка...
-->
Мандрівка по ярмарку професій на тему "Скільки у світі професій" PDF Печать E-mail

Мандрівка по ярмарку професій на тему
"Скільки у світі професій"

(6 клас)

Мета. Ознайомити учнів із переліком галузей народного господарства, переліком професій які дають змогу займатися індивідуальною трудовою діяльністю, які мають сталий попит на ринку праці; порадити, як обрати професію до душі, як уникнути помилок і розчарувань у виборі професії, як враховувати дані гороскопа, при виборі професії; виховувати зосередженість, щоб не розгубитися в різноманітності професій.
Оформлення. Вивіска «Ярмарок професій»; малюнки учнів; роботи дівчат: вишивки, в'язані речі; скриньки з матеріалами профорієнтації; столи, за якими сидять учні; квіти: живі, штучні, ікебани; кавовий набір, солодощі; дівчата, мами, вчителі накидають на плечі хустки; хлопці одягають солом'яні капелюхи.
(Лунає тиха, спокійна мелодія).
Хід заходу
1-й учень.
Поки ти їв, і спав, і ріс
Поки малий ще ти на зріст,
Мабуть, вже тисячі людей
Подбали про життя твоє.
Аби ти добре ріс,
Аби ти добре їв,
Щоб ти спокійно спав
І в різні ігри грав.
Ти став здоровий, молодець,
Сміливим і умілим,
А чим порадуєш людей,
Яким хорошим ділом?
Учитель.
І щоб вибрати те хороше діло, професію до душі, ми сьогодні помандруємо у світ професій. А як ви думаєте, чи можна прожити без професії?
1-й учень.
Я вважаю, що без професії людині прожити не можна, людині, яка поважає себе, бо в усі часи славилися хороші майстри своєї справи.
2-й учень.
Я теж думаю, що не можна, бо улюблена праця звеличує людину.
3-й учень.
А на мою думку, без професії, без улюбленої справи, людина існує, а не живе.
Учитель.
Якщо так, то поринаймо у світ ярмарку. По-перше, розглянемо перелік галузей народного господарства і кожен подумає, в якій галузі ви хотіли б працювати?
(Учень роздає зі своєї скриньки перелік галузей народного господарства і кожен  учасник знайомиться зі списком).
Зупинка «Вчитель»

1-й учень.
Учитель діткам — батько й мати
У серці теплі почуття,
Готовий їм завжди віддати
Свойого часточку життя.
В очах дитячих іскри грають,
Співучий прозвучав дзвінок.

Їх вчитель в класі зустрічає
І починає свій урок.   
Живе учителеве слово   
У тишу човном попливло.
І ожили ліси й діброви
І оновилося село.   
Бо слово вчителя, як мрія
Любов у ньому і краса.
Воно добро у серці сіє,
Воно ж бо чисте, як роса.
2-й учень.
Учителем можливо стати,
І будеш ти дітей учить,
Складних наук їх научати       
А головне — як  жить.
(Учень дістає зі своєї скриньки перелік професій освітньої галузі, роздає для ознайомлення і розповідає про свій вибір).
Учитель.
Як учитель, я хочу, щоб мої вихованці не тільки добре засвоїли знання, а й могли використати   їх  у  житті,   були   хорошими   людьми   і фахівцями улюбленої справи.
1-й учень.
Професій безліч є цікавих,
Але свою вгадати як —
Щоб добре діло й добра слава?
І я собі міркую так:
Потрібно лікувать хвороби,
Водить у космос кораблі,
Та я із роду хліборобів,
І родовід мій — від землі.
Степ перейти — життя прожити,
То не такі прості слова,
Життя утворене від жита,
Бо хліб — усьому голова.
Раніш од сонечка вставати,
Погладить колос на ходу!
Ні, я, мабуть, не в космонавти, —
У хлібороби я піду.

Зупинка «Хлібороб»
Запрошуємо до розмови гостя нашої подорожі ________________
(Учень зі своєї скриньки роздає перелік сільськогосподарських професій).
Учитель.
Обираючи професію, треба пам'ятати, що здійснити відповідальний крок вибору треба свідомо, враховуючи свої нахили та здібності, особисті та громадські інтереси.
1-й учень.
Погляд на професію як на постійну, на все життя справу — хибний, бо не враховує, що людина має різносторонні здібності, які дають можливість накопичувати спеціальні знання та навички у різних сферах діяльності, кращим інженером буде той, хто пройшов школу майстерності робітника.
2-й учень.
Розподіл професій на погані й хороші, цікаві та не цікаві, легкі й важкі — помилковий. Значення професії у житті людини залежить не від характеру роботи, а як до неї ставиться сама людина.
3-й учень.
Професію не слід обирати за компанію. Такий вибір тільки випадково буває вдалим.

1-й учень.
Інколи за зовнішньою привабливістю професії приховані її труднощі. Так, професію геолога інколи цінують за можливість мандрувати і споглядати світ. Але ж...
2-й учень.
Світ професій значно ширший, понад 40000, ніж коло навчальних предметів, тому ототожнення улюбленого предмета з професією не є надійним орієнтиром у виборі професії.
3-й учень.
Вибираючи професію, слід враховувати характер особи, стан її здоров'я, ознайомитися з гороскопом. Адже характер людини залежить від дати її народження. Гороскоп нам вказує не тільки на ті професії, які можна обирати, а застерігає від тих, яких обирати не варто, бо це може призвести до погіршення здоров'я.
(1-й учень роздає зі своєї скриньки матеріали «Гороскоп і вибір професії», з якими учні знайомляться за столами.
2-й учень роздає перелік професій, які дають можливість займатися індивідуальною трудовою діяльністю.
3-й — список професій, які користуються сталим попитом у регіоні).
1-й учень.
Зростають будинки і храми
За допомогою кранів крилатих. .  
І все це створено руками
Будівельників завзятих.
Зупинка «Будівельник»
(Учень дістає зі своєї скриньки перелік професій будівничих спеціальностей. Розповідає ким він хоче стати в майбутньому).


Запрошуємо до розмови випускника нашої школи Ялика Михайла Миколайовича

2-й учень.
Вони призвані клятву давати
В будні і свята,
На варті здоров'я сто
Життя і здоров'я наше
В їхніх руках.
Зупинка «Медик»
(Роздає список професій медичного спрямування).
В нас у гостях _______________. Надамо Йому слово.
Учитель. Сьогодні на ярмарку ми зустрілися з мамою нашої учениці, яка працює у медичному ліцеї і може більше розповісти про професії, що можна здобути у цьому закладі. (Розповідь мами).
3-й учень.
На заводі бути — моя мрія,
Де чавун тече рікою, як зоря жевріє.
Там я домни і мартени буду будувати,
Мідь й вугілля в шахтах добувати.
(Учень роздає перелік професій машинобудування і металургії).
(Інші учні роздають списки професій зв'язку та транспорту, перелік професій захисників прав людини, та професій харчової і легкої промисловостей).
(Учениці, які мріють бути офіціантками, роздають кожному бажаючому каву, ставлять на столи солодощі).
Учитель.

Ярмарки на Україні існують давно. Спочатку для обміну речей, пізніше для торгівлі. Бо ярмарок — це торгове дійство. Нині на ярмарках все частіше організовують виставки, на яких підписуються контракти купівлі-продажу. Проводяться зустрічі з цікавими людьми, концерти аматорських колективів, просто зустрічаються друзі за чашкою кави, щоб поспілкуватися,
поділитися своїми планами. В час ринкових відносин все більше розвивається мале підприємництво, тобто зайнятість людей індивідуальною трудовою діяльністю. На нашій виставці представлені роботи учнів, а також робот професіоналів: вишивальниць, квітникарів, кравці;
(Учениця роздає перелік професій галузі культури. Розповідає про свою мрію стати хореографом.  Виконує танець).
Учитель.
Як ми бачимо, деякі учні вже визначилися з тим, ким хочуть стати у дорослому житті уже зараз реалізовують свої мрії.
(Учень роздає список нових професій).
Учитель.
Є професії, які говорять самі за себе, є професії, про які ми нічого не знаємо, тому звернемось до словничка нових слів.
1.    Майстер із виготовлення гобеленів - це майї тер із ручного виготовлення килимових виробів.
2.    Кесонник — працівник, який веде роботи закритому від зовнішнього повітря колодязі.
3.    Такелажник — робітник, який обслуговує установки, в яких відбувається процес електролізу, тобто покриття деталей іншими металами чи сплавами
(Відбувається ще одна зустріч із мамою учня. Вона звертає увагу дітей на те, що треба пробувати свої сили в різних галузях і тільки тоді можна буде визначитися, що краще і найбільше підходить. Мама виконує пісню «Сину, сину, ангел, мій»).
Учитель.
Вибір професії — це справа не одної дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. Звичайно, всі галузі й професії м сьогодні не згадали. Як же уникнути помилок і розчарувань у виборі професії? Зважуючи на те, що почули, я впевнена, що виберете собі професію по душі й не станете блудним сином. Бо лише трудом дорослішають душі, й лише трудом на світі сущі ми.

 

Яндекс.Метрика >