...
Лихо десь поруч! Класні збори по попередженню наркотичної залежності підлітків. PDF Печать E-mail

Лихо десь поруч!
Класні збори по попередженню наркотичної
залежності підлітків.


Форма заходу – збори для батьків за участю школярів.

Мета: Виявити основні причини й фактори вживання наркотиків дітьми в підлітковому віці й показати батькам методи роботи з дітьми по запобіганню наркотичної залежності.

Завдання:
1)    Показати вплив наркотичних засобів на життя людини.
2)    Виділити основні види наркотичних засобів.
3)    Установити небезпечний вік, у якому діти починають уживати наркотики.
4)    Показати батькам основні прийоми й способи роботи з дітьми по запобіганню наркотичної залежності.
5)    Виробити план спільної роботи класного керівника й батьків по запобіганню наркотичної залежності.

Підготовка до заходу:
Провести тест серед учнів для виявлення групи ризику – схильності до вживання наркотичних речовин (Див. Додаток №3).

Розучити з учнями ролі для театралізованого дійства, що супроводжує хід батьківських зборів.

Оформити кабінет для проведення батьківських зборів – це плакати «За наркотики» й «Проти наркотиків», статистичні дані про захворювання наркотичною залежністю у вигляді діаграм і графіків.

Підготувати роздавальний матеріал для батьків у вигляді пам'яток (Див. Додаток № 7, Додаток № 8).

Хід заходу

Вчитель: Тема зустрічі «Лихо десь поруч!». І це лихо – наркоманія. Багато хто з вас заперечить: ну скільки можна про одне й те саме говорити. Тим більше, що нас це не торкнеться. Батьки скажуть: наші діти не вживають наркотики й нам це не потрібно.

Ми нормальні люди, діти. Нехай десь умирають мільйони людей від передозування, заражаються СНІДом, гепатитом В і С й іншими хворобами. А для нас це якось..., сотнею більше, сотнею менше ¬¬¬¬¬¬– особливої різниці немає. А в нас є проблеми й страшніші ніж наркоманія. Але ви тільки вслухайтеся в цифри: (повідомляються статистичні дані по району, області, Україні про хворих наркоманією, що заразилися при цьому СНІДом, гепатитом й іншими хворобами; можна привести в порівнянні з попередніми роками.)

Тому на сьогоднішній зустрічі я хотів б обговорити проблему взаємодії батьків, школи й дітей з метою профілактики наркотичної залежності наших дітей. Ми з вами повинні не тільки розглянути ще раз вплив наркотичних речовин на майбутнє наших дітей, але й виробити спільний план роботи з попередження наркотичної залежності.

Наприкінці батьківських зборів ми повинні виробити рішення, і тому нам необхідно вибрати секретаря, щоб він вів протокол зборів (вибирають секретаря).

Для розгляду обраної нами теми ми запросили на сьогоднішні батьківські збори біолога школи, медика селищної амбулаторії, соціального педагога школи, представників центрів, що займаються питаннями залежностей.

Отже, ми починаємо інформаційно-пізнавальну програму «Лихо десь поруч!»

Ведучий (Васильєва А.): Якщо є в тебе голова на плечах –
Адресуємо тобі розмову про серйозні речі.
Хто є хто? Хто є ти? Бути нам або не бути?
І якими нам бути, якщо все-таки бути? Якщо все-таки жити.
Філософську притчу хотіли б вам ми представити,
Якщо є в тебе голова на плечах –
Адресуємо тобі розмова про серйозні речі...

Інформаційна довідка (повідомляє Кондрачук А.): Наркотики – це токсичні речовини, що викликають поразки багатьох органів, що знижують імунітет і приводять до ранньої смерті. Слово «наркотик» в перекладі з грецької мови означає «заціпеніння, сон». Словом «наркотики» раніше називали ті речовини, які використалися в медичних цілях для приспання пацієнтів, тобто для наркозу. При використанні ін'єкцій наркомани заражаються СНІДом та гепатитом і заражають цими хворобами інших.
Під дією наркотиків у людини відбуваються різкі зміни психіки, з'являються галюцинації – бачення, які не існують насправді. Людина починає жити новими відчуттями, нічого не зауважуючи навколо, йому можуть здаватися різні речі. У такому стані людина здатна на будь-які вчинки й злочини, тому що в нього відсутній контроль за своїм поводженням.
Після того, як дія наркотику проходить, наступає дуже хворобливий стан, що змушує знову застосовувати наркотичні засоби. Людина постійно думає про те, як дістати нову порцію зілля. Вона стає злою і похмурою, перестає цікавитися друзями й родиною. Таким чином, розвивається страшна хвороба – наркоманія, що може привести до смерті.

Ведучий (Васильєва А.): Угода століття! Угода століття! Як знищити людину!
Ласкаво просимо в пекло!
В офіс до Зла йде
Усякий різний інший набрід –
Хтось щось пропонує,
Хтось душу продає,
Один слизький, спритний малий
Усім обіцяє великий прибуток.
Втім, можете послухати –
Розмова ще йде.

(Торговець входить у кабінет.)

Торговець (Ковтун В. ): Угода століття! Угода століття!
Як знищити людину!
Ідея – геніальна!
Прибуток – колосальний!

Зло (Іванов В.): Що конкретно пропонуєш?

Торговець (Ковтун В. ): Пропоную задоволення
Для тих, хто цього потребує.
Відчуття – неповторні,
Все погане йде, стирається,
Людина в стан радості занурюється,
У світі мрій перебуває й звикає,
«Гачок» мій з «наживкою» ковтає
І в «зомбі» перетворюється.
Ця штука наркотик називається.
Підлітки, молодь,
Все це купуючи,
Нас постійно збагачують,
Себе руйнують і навіть убивають,
Ну, а щоб відразу не загнулися
(І наші грошики залишилися) –
Парочку для них лікарень приватних
Грішми можна підтримати –
Від залежності їм не позбутися,
І до нас вони прийдуть знову.
(Зло встає через стіл, підходить до Торговцеві.)

Зло (Іванов В.) (мрійливо): О, так! Почнемо полювання!
Відтепер щодня
Ти шукатимеш нову мішень.
Її ми в жертву перетворюємо –
І так процвітатиме наш бізнес!

Вчитель: Подивіться на цю книгу: гарна, глянцева обкладинка, назва, що інтригує. Хочеться прочитати? А якщо вона вам сподобається, можливо, що ви її будете перечитувати ще й ще раз? (відповідь учнів)
Подивіться на це тістечко: апетитне, гарне. Хочеться спробувати перший раз? А якщо воно вам сподобається, чи можливо таке, що ви його будете купувати постійно? (відповідь учнів)
А от перед вами наркотик (загорнений у папір білий порошок, можна використати борошно). Хочеться спробувати перший раз? А якщо вам сподобатися, то пробувати його ще й ще? (відповідь учнів).
Уживання наркотиків ще й ще приводить до наркотичної залежності. Залежність варто розуміти в набагато більшому змісті: фізіологічну (коли людина вже не може жити без дози наркотику) і психологічну (відчуття настійної тяги до наркотику або до ефекту від нього). Ми сьогодні будемо говорити про психологічну залежність від наркотиків. І зараз розглянемо коли, у якому віці, і з яких причин починається психологічна залежність. Може, нам не потрібно з вами хвилюватися за наших дітей, їм ще рано за віком або, навпаки, цей критичний вік уже минув? Ми запросили спеціально для цього повідомлення біолога нашої школи (див. Додаток №1).

Вчитель: Підлітковий вік – самий небезпечний вік для експериментування з наркотичними речовинами.
Щоб щось уникнути, потрібно знати, як це буває в інших. Говорять, що краще вчитися на чужих помилках. Зараз ми спробуємо з'ясувати причини й схильність дітей до наркотичної залежності. Увага, що нам скажуть самі діти.

Ведучий (Васильєва А.): О, майбутній наркобарон –
Швиденько в гору пішов,
На людських стражданнях
Збільшуючи свій капітал.
На молодіжних «тусовках»
Жертви свої він шукав,
У свої мережі заманював
І смертельний товар пропонував.

Торговець (Ковтун В. ): Привіт, дітвора! Як життя, як справи?!

5-а «жертва» (Валя Пастушок): Ми вже не дітвора...

3-я «жертва»( Кондюк А.): Справи як сажа біла...

Торговець (Ковтун В. ): Ну, говори. Тут всі свої...

1-а «жертва» (Гомон О.): Мати не розуміє мене. Вважає мене ще маленькою. Батька я просто ненавиджу. Він увесь час п'є. Недавно я перейшла в іншу школу. Я почуваю себе самотньо.(Повертається спиною до глядачів. На майці – «мішень».)

2-а «жертва» (Пастушок І): Мене ненавидять у класі за те, що я багато знаю й добре вчуся. Я хочу поступити у вуз. Але в нашої родини таких грошей немає. Батько втратив роботу, у матері проблеми зі здоров'ям. У мене немає майбутнього. Мені не хочеться жити. (Повертається, демонструє «мішень»).

3-я «жертва»( Кондюк А.): У мого батька є особистий вертоліт. Він бізнесмен. Але ми рідко бачимося. Для нього головне – гроші. А недавно мене кинув улюблений хлопець. Це тупик (повертається спиною).

4-а «жертва» (Гордійчук Ю.): Мені погано дається навчання. Усі вважають мене тупим. Я замкнув у собі, став жахливо закомплексованим. Майже завжди в мене поганий настрій (повертається спиною).

5-а «жертва» (Валя Пастушок): Мене ці дорослі дістали! Учать життя, учать, а самі... Набридло жити по їхніх дурних правилах! Я люблю добре проводити час, гуляти із друзями. Більше мене нічого не цікавить... (повертається спиною).

Торговець (Ковтун В. ): Вистачить нити й скиглити, Треба весело всім жити!

Вчитель: Отже, ми бачимо з того, що представили нам діти, деякі причини вживання дітьми наркотичних речовин. А як ви думаєте, що змушує дітей їх уживати?

(Відбувається бесіда з батьками про причини вживання наркотиків дітьми й факторів їхнього вживання.)

Вчитель (підбиває підсумок бесіди):
Основними факторами й причинами вживання наркотичних речовин дітьми вважаються: легко піддаються впливу, наслідують образа життя приятелів; нові враження; курять, уживають алкоголь; соромливі, невпевнені в собі; знижена самооцінка; зазнають труднощів у спілкуванні з однолітками; важко переносять нудьгу, конфлікти; після стресових ситуацій, утома; відхилення в поводженні; мають залежності (цукерки, комп'ютер); конфлікти між батьками; у найближчому оточенні є люди, що зловживають наркотиками.

Можна привести й інші класифікації факторів уживання наркотиків школярами. Наприклад, Шабаліна В.В. виділяє 3 групи соціально-педагогічних факторів ініціалізації вживання наркотиків школярами: родина, школа, коло друзів.

С.Б. Бєлогубов виділяє наступні передумови й наркотичні фактори ( що йдуть від батьків і родичів): патології вагітності; ускладнені пологи; захворювання, що важко протікають, у дитячому віці; багаторазові струси мозку; виховання в неповній родині; постійна зайнятість батьків; хвора і єдина дитина в родині; алкогольна або наркотична залежність близьких людей; психічні захворювання в родичів; раннє (12-13 років) уживання наркотиків.

Таким чином, у більшості випадків уживання наркотиків починається під впливом кого-небудь. Давайте проведемо тест і виявимо, чи піддаються ваші діти впливу з боку інших і чи розташовані вони до вживання наркотиків? А також наскільки добре ви знаєте своїх дітей? (Проведення тесту «Оцінка ступеня ризику у вашої дитини ініціалізації наркотичних засобів.) (див. Додаток №2)

А от результати опитування, проведеного серед ваших дітей (виступ соціального педагога школи з результатами тесту й своїх спостережень). (Тест для учнів – див. Додаток №3)

Якщо у вашої дитини є схильність по наведеним вище факторах і позначених причинах до вживання наркотиків, то вам необхідно знати, як спочатку виявити, чи вживає ваша дитина наркотики. Як ви визначаєте, що у вашої дитини щось трапилося? (гарна або погане) Коли дитина починає вживати наркотичні засоби, то в її поведінці, настрої відбуваються видимі зміни. Про їх нам розповість шкільний психолог. (виступ психолога, див. Додаток №4)

Ведучий (Васильєва А.): Ми продовжуємо нашу бесіду.

Торговець (Ковтун В. ): Познайомтесь учні, з моєю компанією приємною!

Клей Козовий: Я – клей! Понюхай мене й забалдій.

Таблетка Сосницька: Я – кругленька таблетка. Проковтни скоріше мене, дитинко!

Шприц Катя Ю.: Які гарні руки! (Гладить руки в однієї з «жертв».) Я – шприц! Скоріше об мене вколися!

«Косячок» Черьомухін: Я – «Косячок»! Викури мене, дурачок.

Клей: Ну що ж ти їси? Скоріше відірвись!

Таблетка: Балдій і веселися!

Шприц: Геть проблеми! Даєш нове життя!
Супитися перестань! Спробуй краще кайф!

Вчитель: Сьогодні говорячи слово «Наркотик», ми має на увазі білий порошок, що якимсь чином розводиться й уводиться внутрішньовенно. Але насправді можна виділити ряд наркотичних засобів, які впливають на організм людини. (див. Додаток №5)
Якщо вже так вийшло і ваша дитина стала уживати наркотики, то давайте розглянемо таблицю, у якій можна встановити періоди такої залежності, де дитина не зможе впоратися сам зі своїм лихом і йому необхідно буде допомога дорослих. (див. Додаток №6)

Ведучий (Васильєва А.): Знову триває божевілля,
І непомітно перейшли межу
Від задоволення до залежності,
А от і Зло з'явилося на бенкеті.

Зло (Іванов В.): О, вакханалія в розпалі: Я поздоровляю вас! Ви прямо в пекло потрапили!

(Звучить дуже швидка музика. Танцюючі утворюють два кола – зовнішній («Наркотики») і внутрішній («Жертви»). Дикий танець. «Жертви» уже намагаються вибратися, але «Наркотики» їх не випускають. Музика завмирає. Танцюючі зупиняються.) «Жертви», залишаючись у колі, звертаються до Зла:

1-а «жертва» (Гомон О.): Мені погано!

2-а «жертва» (Пастушок І): Я більше не хочу!

3-я «жертва»( Кондюк А.): Я не можу так більше!

4-а «жертва» (Гордійчук Ю.): Допоможіть мені!

5-а «жертва» (Валя Пастушок): Я гину!

Ведучий (Васильєва А.) (з гіркотою): Угода століття! Угода століття!
Як знищити людину!?
Долі наших героїв перед вами стануть.
Коментар зайвий.
Повідомляю тайм-аут.

(Жертви по одному виходять із кола, утвореного «Наркотиками».)

Під час фраз, вимовлених жертвами, показуються відеосюжети на тему «Наслідки наркоманії».


2-а «жертва» (Пастушок І): Я вмер від передозування наркотиків у віці 22 років. (Повертається спиною. На ній «мішень».)

1-а «жертва» (Гомон О.): Я – Віл-інфікована. Заразилася під час внутрішньовенної ін'єкції. Я приречена. (Повертається, демонструючи «мішень»).

4-а «жертва» (Гордійчук Ю.): Я – наркоман. Животію. Рідні гидують спілкуватися із мною. У мене немає родини. (Повертається).

3-я «жертва»( Кондюк А.): Наркотики штовхнули мене на злочинний шлях. Я стала красти. Засуджена. Перебуваю у в'язниці. (Повертається).

5-а «жертва» (Валя Пастушок): Мій син інвалід. Він розплачується за мої гріхи. (Повертається, спиною демонструючи «мішень»).

Вчитель: Як ми бачимо й знаємо, що наркоманія – це дуже страшна хвороба для нас і наших дітей. Від неї складно вилікуватися. Ми з вами відповідальні за наших дітей, ніхто їм не допоможе, крім нас. Наша допомога на даному етапі – це освіта дітей, повторення ще й ще раз про шкоду наркотиків. А от як з'ясувати в дитини, як її вивести на бесіду про наркотики, ми зараз і поговоримо.

Бесіда про прийоми розмови батьків з дітьми. Починається бесіда з розігрування сценки «Син відпрошується в мами на вечірку» (сценка).

Часто батьки запитують, як попередити дітей, щоб вони не вживали наркотики. У плані попередження ініціації вживання наркотиків найкраще, що можуть зробити батьки, затверджують психологи, це не ігнорувати інтереси й проблеми своєї дитини. Основними прийомами впливу батьків на дітей є: бесіда, посилення контролю, звертання до фахівців.

Категорична порада не вживати наркотиків ігнорується дітьми. Розмову з дитиною необхідно організовувати так, щоб довідатися її думки й почуття із приводу вживання наркотиків іншими дітьми. Наприклад: ти знаєш яких-небудь дітей, які вживають наркотики? які наркотики вони вживають? як ти до цього ставишся? що ти почуваєш, коли довідаєшся, що хтось із дітей вживає наркотики? як ти думаєш, чому вони це роблять? як ти вважаєш, чи багато дітей, яким не можна нав'язувати вибір з боку? а як вони відмовляються? який спосіб подобається тобі? вам розповідали в школі, як говорити «ні»? як ти думаєш, чому я розпитую тебе?

Це далеко не весь список питань, які можна запропонувати дитині для розмови про наркотики. Цій темі можна присвятити окремі збори. Пропонуємо Вам пам'ятки організації розмови з дітьми для виявлення схильності їх до наркотиків (див. Додаток № 7, Додаток № 8)

А нам необхідно зробити висновки про сьогоднішню зустріч.

Вироблення рішення батьківських зборів (Рішенням батьківських зборів можуть служити: план спільних заходів школи й батьків, спрямовані на запобігання вживання наркотичних засобів школярами – це можуть бути класна година, батьківські збори, позакласні заходи, поїздки, екскурсії, спрямовані на згуртовування колективу, організація дозвілля школярів, освіта батьків й учнів у даному питанні, запрошення фахівців-медиків і психологів).

Буває, на жаль, що прагнення порвати з минулим приходить занадто пізно, коли людина перетворюється в безвладну істоту із зовсім зруйнованим здоров'ям.

Тому сьогодні я хочу звернутися до кожної дитини – людині – особистості. «Учні, це вам вирішувати наркотикам – так або наркотикам – ні; це вам вибирати своє майбутнє. Зараз поруч із вами ваші батьки й педагоги, які можуть допомогти вам у важку хвилину вибору вашого подальшого шляху. Але все-таки вибір за вами...

(Всі «Жертви» стають в одну лінію. Пауза, «Жертви» повертаються особою до глядачів. За ними вибудовуються «Наркотики», Торговець, Зло.)

Ведучий (Васильєва А.): Якщо є в тебе голова на плечах –
Адресуємо тобі розмову про серйозні речі.
Хто є хто? Хто є ти?
Бути нам або не бути?
І якими нам бути, якщо все-таки бути?
І прощаючись, дозвольте дати вам пораду.
Всі хором: Життю – так! Наркотикам – ні!

Вчитель: А саме головне, що в цьому лиху ви не будете одні. Центр «...» і його співробітники завжди готові вам допомогти по багатьом питанням. А також у школі завжди діє куточок профілактики наркоманії, і в соціального педагога є багато літератури, що може вам допомогти. Звертайтеся.

Спасибі за увагу.

 

Яндекс.Метрика >