...
Козацький КВК PDF Печать E-mail

Козацький КВК
Мета. Розширити кругозір учнів про козацтво, закріпити знання, отримані на уроках народознавства, літератури. Збагачувати словниковий запас учнів, виховувати почуття дружби, силу волі, любов до нашого славного минулого.
Обладнання. Святково прикрашений зал, українські національні костюми для учнів, спортивні знаряддя.
Хід заняття
І. Слово вчителя. Ми зібралися з вами, діти, щоб переконатися, що ми є нащадками нашого славного козацького роду, що в наших жилах тече кров сміливих, відважних, розумних людей – вільних козаків.
Гетьман (читає).
«Сини мої, козаки! Я, гетьман козацького війська, наказую провести змагання двох ку¬ренів, щоб підняти бойовий дух і мудрість нашого козацтва». Отамани, шикуйте курені!
II.    Привітання куренів один одному.
Отаман першого куреня (командує).
Курінь «Козацька шабля»! Рівняйсь, струнко! Наш девіз:
Всі. Сам п'ю, сам гуляю, сам стелюся, сам лягаю!
Привітання суперникам:
«Нехай знає рідна мати — вільна Україна:
Козаки ми ще маленькі — зате гідна зміна».
Отаман другого куреня (командує).
Курінь «Сивий коник»! Рівняйсь, струнко! Наш девіз:
Всі. Степ широкий — то мій сват,
Сивий коник — то мій брат.
Привітання суперникам:
«Душу й тіло ми положим за нашу свободу
І покажем, що ми, браття, — козацького роду!»
Звучить магнітофонний запис Гімну України. Всі стоять струнко.
III.    Розминка.
Вчитель. А чи добре знаєте ви історію свого народу? Пропонуємо запитання для команд (почергово).
Вибирається журі. Голова журі — гетьман.
1.    Що означає слово «козак»?
2.    Як утворилися козацькі поселення?
3.    Де виникла головна фортеця Січі?
4.    Хто був першим гетьманом Запорізької Січі?
5.    Чому Січ назвали Запорізькою?
6.    Що означає слово «побратим»?
7.    Що вміли робити на Січі?
8.    Як приймали у козаки?
9.    Які лицарські чесноти були у козаків?
10.    Як скасували Запорізьку Січ?
IV. Хто сильніший?
Перетягування каната двома куре¬нями. Підбиття підсумків за перші три етапи гри.
V.    Козацька кмітливість.
Вчитель. Курінь, який відповість пер¬шим, отримує очко. Читаємо швидко.
1.    Як називається море, в яке впадає Дніпро? (Чорне)
2.    Яка пташка співає «спати пора»?(Перепілка)
3.    Льодовий потік, що повільно зсувається з гір. (Льодовик)
4.    Найбільш подібна до людини мавпа. (Орангутанг)
5.    Найбільша планета сонячної системи. (Юпітер)
6.    Найвище в світі дерево. (Евкаліпт)
7.    Найменша в світі пташка. (Колібрі)
8.    Найбільший в світі птах. (Страус)
9.    Тварина, в якої є сумка. (Кенгуру)
10.    1м'я української поетеси, співачки часів козацтва. (Маруся Чурай)
11.    Військовий човен козаків. (Чайка)
12.    Як називалась військова козацька сторожа? (Бекет)
13.    З якого дерева були ложки у козаків? (Із верби)
14.    Хто такі яничари? (Військо шаха)
15.    Що таке байдак? (Великий човен)
Підрахунок балів.
VI.    Козацький гопачок.
Вчитель. Козацький танець був не просто танцем для душі. Це були спеціальні акро¬батичні вправи, які допомагали козаку навіть у бою.  Козак, як вихор, міг із шаблею в руках, вистрибуючи, виконувати спеціальні елементи танцю. Самі вороги говорили, що важко битися з козаком, в якого вселився ніби сам біс. Це козаку допомагав танок.
Отож, спробуйте і ви свої сили в танці.
Конкурс «Хто кого перетанцює».
За бажанням вибираються два учасники із різних команд. Хто довше танцюватиме нав¬присядки, той — переможець.
VII.    Конкурс отаманів.
За 5 хвилин записати імена відомих гетьма¬нів України часів Козаччини.
VIII. Конкурс «Визволи побратима з полону».
Вчитель. Ми згадували з вами, що побратими — це названі брати, що по¬братались і дали слово честі і вірності.
Чи знаєте ви, які клятви давали побратими один одному?
Уявімо, що в кожній команді козаки побраталися.
Учасники стають парами у кожному курені.
Одного із побратимів забрали в полон тур¬ки. Щоб його визволити, необхідно пройти нелегкий шлях:
— Добігти до кільця і згинути м'яч.
—  Із зав'язаними очима розплутати зав'язаний шпагат.
— Зібрати в обруч розкидані на підлозі шарики, кубики.
—  Залізти в мішок і дострибати до побратима.                                            
— Прив'язати побратима до себе (нога до ноги) і повернутись назад.
IX. Конкурс співу (домашнє завдання).
Вчитель. Що то за козак коли він не лю¬бить співати?
Команди куренів мають переспівати одна одну. Виконуються тільки козацькі пісні. Пісні готувалися вдома Співають по од¬ному куплету. Перемагав команда, що біль¬ше знає пісень.
X. Підсумок. Виступає гетьман. Читає грамоту.
Гетьман. Я – гетьман усіх вільних земель українських і всієї держави – даною мені владою і своєю волею привітати найсміливіших, найдружніших козаків. Нагородження учасників.

 

Яндекс.Метрика >