...
Година спілкування: Як організувати себе PDF Печать E-mail

Мета: ознайомити з прийомами організації навчальної діяльності, формувати пізнавальну активність учнів; розвивати вміння вчитися; виховувати працелюбство, пунктуальність, настирливість, силу волі в досягненні поставленої мети.

Епіграфи:

Корінь навчання гіркий, а плід його солодкий.

Замолоду не вчишся — на старість пожалієш.

 

Народна творчість.

Вчитель. Дорогі учні, здається, що лише вчора ви завітали сюди, в цю оселю знань, а вже натхненно здобуваєте знання, йдучи дорогою світла, науки, добра. Згадайте, як важко було читати перше слово в букварі, обчислювати, виводити літери в зошиті. Усе це тепер позаду. Ви вільно читаєте. Те, що вивчили у попередніх класах, допомагає вам оволодівати знаннями в наступних. Висновок простий: чим міцніші знання попереднього, тим легше вивчається наступне, тим вища продуктивність розумової праці.

Уміти вчитися - необхідно. У народі є мудра притча:

"Якщо людині дати одну рибину, вона буде сита один день, якщо дати дві рибини, вона буде сита два дні. А якщо навчити людину ловити рибу, то вона буде сита все життя". Отже, навчившись вчитися, ви будете самостійно підніматися зі сходинки на сходинку довгого шляху пізнання.

Як краще організовувати процес навчання, виробити в собі наполегливість, силу волі?

Дуже важливо дотримуватись чіткого режиму. Режим праці, пов'язаний з ритмом роботи і відпочинку, допомагає успішно долати труднощі. Не маючи чіткого режиму, школяр втрачає годину-дві, несвоєчасно готує уроки. Внаслідок цього виробляється погана звичка відкладати все на потім. Підраховано, що якби учень одну годину, втрачену протягом дня, використовував на читання книг, він би міг прочитати додатково 70 тисяч сторінок літератури. Вчені стверджують, що розумова праця продуктивніша тоді, коли відбувається щодня в один час.

Режим допоможе виробити вам корисні звички, від яких залежатиме успіх праці в майбутньому.

І ще одне, підсумовуючи робочий день, запитайте в себе, що ви зробили доброго?

Вчитися наполегливо, працювати сповна - це боротися за своє щастя.

Щастя дається тільки знаючим. Чим більше знає людина, тим різкіше, тим сильніше вона бачить поезію землі там, де її ніколи не знайде людина, яка має мізерні знання.

Чи не буває у вас так, що в школі ніби все зрозуміло, а вдома, під час самопідготовки, вчили, вчили урок, але результат невтішний.

Є тут хитрий секрет, до якого ви звикли так, що й не помічаєте. У школі на уроці легше, бо у вас навколо є помічники. А вдома ви самі, і чекати допомоги немає звідки.

Отже, візьміть собі за правило: на уроці виконувати завдання самостійно, не чекати, коли це зроблять інші учні. А приступаючи до виконання домашнього завдання, сплануйте порядок підготовки всіх предметів. Якщо ви над силу примушуєте себе сісти за уроки, то почніть з більш легкого завдання. Ви його швидко та добре підготуєте, і радість успіху додасть вам сили, тоді краще і швидше засвоїться важкий матеріал.

Щоб знати, як саме слід запам'ятати той чи інший матеріал, прислухайтесь до порад. Є різні способи вивчення уроку. Найбільш корисним буде комбінований.

Прочитай весь матеріал.

Проаналізуй прочитане, тобто виділи важкі місця, поділи на логічні частини, якщо матеріал великий - склади план, схеми.

Ще раз прочитай важкі частини тексту, які запам'ятовуються гірше.

Перекажи вивчений матеріал подумки або вголос.

Перевіряй вивчене за запитаннями в кінці теми.

Ці поради - не просте повчання, правила, рекомендації, - це думки, народжені життєвим досвідом.

Навчання важке, коли ми не вміємо знаходити в ньому радість. Треба любити навчатись і навіть форми розваг та відпочинку обирати розумні, здатні також чогось навчити, розвинути якісь здібності, що знадобляться в житті. Відкрийте для себе радість, яку дає придбання знань.

Вчитель. Велике прагнення до знань, навчання було в українського народу здавна. Це був рух вперед, до світла. Народом були складені численні прислів'я. Вони є повчальними, глибокими за змістом.

Учні.

Хто вчиться змолоду, не знає на старості голоду.

Вчитися ніколи не пізно.

Вчися не до старості, але до самої смерті.

Гарно того вчити, хто хоче все знати.

Де більше науки, там менше муки.

Доки не намучишся, доти не научишся.

Замолоду не вчишся - на старість пожалієш.

Корінь навчання гіркий, а плід його солодкий.

Наука для людини, як сонце для життя.

Наука - срібло, практика - золото.

Не кайся рано вставати, а замолоду вчитись.

Лінивий учень плачучи до школи йде.

Не дивуй убранням, а дивуй знанням.

Вчитель.

Сьогодні Україна увійшла в демократичне суспільство, де їй слід якомога ефективніше використовувати власні досягнення у різноманітних галузях науки і техніки, фундаментальних дослідженнях.

Кожен з вас може зробити свій внесок у становлення нашої держави.  Ваше завдання - наполегливо вчитися. Сьогоднішня учнівська молодь - це завтрашня національна еліта.

Дорогі діти! Чим людина освіченіша, тим вона корисніша своїй Батьківщині. Тому здобувайте глибокі знання , долайте всі труднощі, бо майбутнє нашої держави залежить від вас. Вам відкривати нові закони, вчити дітей, управляти складним виробництвом. А все це зможуть люди, які досконало володіють науковими знаннями.

Ідіть шляхом розуму, знань. Нехай він буде всіяний успіхами, творчими досягненнями.

Учень.

Допитливим, цікавим будь,

Не споглядай байдуже,

В країну Знань велику путь

Долай уперто, друже!

Усе, що пізнано колись ,

Завчи, збагни глибоко:

Країна Знань,

Як неба вись,

Красою вабить око.

 

Р.Барадулін

 

Яндекс.Метрика >