...
Проективна техніка дослідження самооцінки методом Лонга-Зіллера «Символічне уявлення Я-образу» PDF Печать E-mail
07.03.2013 13:56

Проективна техніка дослідження самооцінки методом Лонга-Зіллера «Символічне уявлення Я-образу»

Історична довідка: тест побудовано на автоматизмах письма європейської культури.
Контингент: методика може бути використана як з дошкільнятами, так і з учнями будь-якого віку і навіть дорослими — вікових обмежень не існує.
Матеріали та обладнання: ручки або олівці, індивідуальні бланки методики (можна ко¬ристуватися і аркушем паперу з учнівського зошиту).
Інструкція: заповніть паспортну частину бланку. Зараз будемо виконувати декілька за¬вдань поспіль. Не замислюйтесь, дійте за першим спонуканням.
Процедура тестування
Завдання 1. Перед вами 8 кружечків (діаметром 2 см). Довільно впишіть у кожний себе та людей з вашого оточення.
Завдання 2. Перед вами 8 заштрихованих кружечків, під ними — ще 2. Виберіть з цих двох та позначте кружечок «Я».
Завдання 3. Перед вами «пірамідка», центром якої є «Я» (тобто ваш кружечок). В інших кружечками розташуйте своїх близьких.
Завдання 4. Ви бачите трикутник, у верхівках якого три кружечка. Впишіть у них своїх близьких. Тепер в будь-якому місці позначте «свій» кружечок.
Завдання 5. Перед вами чотири рядки кружечків. Перші кружки у кожному з чотирьох рядків назвіть іменами ваших близьких, у кожному з рядків довільно позначте «Я».
Завдання 6. Ви бачите велике коло. Позначте в цьому колі два кружечки — свій і близь-кої людини з вашого оточення.
Обробка та інтерпретація результатів
Результати обробляються за таким принципом: позиція ліворуч розглядається як пере-живання цінності «Я», позиція вище — як сила «Я». Фізична дистанція інтерпретується як дистанція психологічна.
Завдання 1. Чим більш ліва позиція «Я», тим вища самооцінка.
Завдання 2. Досліджується індивідуалізація — суб'єкт переживає схожість або відмін-ність від інших.
Завдання 3. Вимірюється сила особистості — перевага, рівність або підпорядкованість у взаємовідносинах.
Завдання 4. Показує, як суб'єкт сприймає себе — часткою групи або окремо.
Завдання 5. Досліджується ідентифікація себе з іншими людьми. Що більше відстань, тим слабше ідентифікація з конкретною людиною.
Завдання 6. Виявляє егоцентричність — якщо «Я» ближче до центру кола, ніж кружечок іншого,— ця особа розглядається як існуюча для реалізації власних потреб.
Фіксація результатів. Результати вимірювання самооцінки за будь-якою методикою поді¬ляються на три категорії: вище за  N, N (адекватна) і нижче за N. Але існує більш розширена шкала — дуже висока, завищена, середня, занижена, дуже низька. Так, адекватна самооцін¬ка може бути: занижена або завищена; стабільна або нестабільна (характеризується супереч¬ливістю); сформована або несформована.
Бланк відповідей до методики Лонга-Зіллера
Прізвище та ім'я________________________________
Вік_______ Дата_______
Завдання 1. Перед вами 8 кружечків. Довільно впишіть у кожний себе та людей із вашо-го оточення.


Завдання 2. Перед вами 8 заштрихованих кружечків, під ними — ще 2. Виберіть з цих двох та позначте кружечок «Я».


Завдання 3. Перед вами «пірамідка», центром якої є «Я» (тобто ваш кружечок). В інших кружечкам розташуйте своїх близьких.


Завдання 4. Ви бачите трикутник, у верхівках якого три кружечка. Впишіть у них своїх близьких. Тепер в будь-якому місці позначте «свій» кружечок.







Завдання 5. Перед вами чотири рядки кружечків. Перші кружки у кожному з чотирьох рядків назвіть іменами ваших близьких, у кожному з рядків довільно позначте «Я».


Завдання 6. Ви бачите велике коло. Позначте в цьому колі два кружечки — свій і близь-кої людини з вашого оточення.


 

Яндекс.Метрика >