...
Конспект уроку: «Закріплення правильної артикуляційної позиції при вимові звука л» PDF Печать E-mail

Зміст заняття: Закріплення правильної артикуляційної позиції при вимові звука л. автоматизація звука л.

Обладнання: профіль артикуляції звука л, набір предметних картинок.

Хід заняття

1. Підготовчий етап.

2. Повторення артикуляційної позиції звука л.

— Розкажи, в якому положенні має бути язик під час вимовлення звука л.

3. Автоматизація звука.

Вимова складів із звуком л.

Ла ал ала

Ло ол оло

Лу ул улу

Ле ел еле

Лі ли или

4. Називання предметних малюнків, в яких звук л займає різне положення у слові.

а) на початку слова (ст. 224-226)

б) в середині слова (ст. 239-243)

в) в кінці слова (ст. 255)

г) із збігом приголосних (ст. 297-298)

5. Гра «Доповни речення назвами малюнків»

Замість носа хобот у… (слона)

Дуже необхідна книжка… (словник)

Налили молоко у… (глечик)

На човні два дерев’яних… (весла)

Я люблю хліб помазаний… (маслом)

6. Активізуючи вправи для координації рухів пальців.

7. Відгадування загадок, в назвах яких є звук л.

Маю вухо, гострий ніс

Із бавовни в мене хвіст. (Голка)

Їла, їла дуб, дуб

Поламала зуб, зуб. (Пилка)

Прийшла кума з довгим віником

На бесіду із нашим півником

Схопила півня на обід

Та й замела мітлою слід. (Лисиця)

Швидко скрізь цей птах літає

Безліч мошок поїдає

За вікном гніздо будує

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)

8. Виразне читання вірша та скоромовок на автоматизуючий звук.

Лелека ластівку питає

— Хто вище всіх птахів літає?

— Літають люди вище всіх

На літаках своїх легких.

Стоїть палка, на палці галка

Від тупоту копит пил полем летить.

9. Гра «Який малюнок заховався?». Дитині пропонується проглянути предметні малюнки. Один із малюнків закривається. Дитина має назвати який малюнок було заховано.

10. Читання та переказування невеличкого тексту.

Кісточка.

Мама до обіду на блюді приготувала сливи. Славкові дуже кортіло з’їсти їх. Коли на кухні не було нікого він підійшов і з’їв кілька.

Перед обідом мама помітила, що слив стало менше і запитала:

— А що діти, чи не їв хто-небудь сливи?

Усі сказали: «Ні». Славко опустив очі і теж сказав: «Ні, я не їв».

Тоді мати сказала:

— Що з’їв хтось із вас, це погано, але не в цьому біда. Біда в тому, що в сливах є кісточки, і коли ніхто не вміє їх їсти і ковтне кісточку, то захворіє.

Славко зблід і сказав:

— Ні, я кісточки викинув у вікно.

Всі засміялися, а Славко заплакав.

Перевірка розуміння тексту:

1) Про кого йдеться в розповіді?

2) Що зробив Славко?

3) Про що турбувалася мати?

4) Яку відповідь дав Славко?

11. Підсумок заняття. Оцінення роботи учня.

12. Домашнє завдання. Підготувати дома 10 слів із звуком л.

 

Яндекс.Метрика >