...
Конспект уроку: Тематичне тестування з теми «Будова тексту» PDF Печать E-mail

Конспект уроку: Тематичне тестування з теми «Будова тексту»

Мета: закріпити вивчене про будову тексту, типи, стилі та жанри мовлення; з'ясувати
рівень засвоєння вказаної теми; розвивати логічне мислення, пам'ять, формувати
вміння використовувати здобуті знання на практиці, навички самостійної роботи.
Тип уроку: комбінований (закріплення знань та навичок; перевірка й облік здобутих
знань, умінь та навичок).
Обладнання: підручник, тести.

ХІД УРОКУ
І. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІ. Відтворення теоретичних відомостей.
-  Бесіда.
1.   Що називається текстом?
2.  Які основні ознаки тексту вам відомі?
3.    Які є типи мовлення?
4.    Які існують основні функціональні стилі мовлення?
5.    Що таке стиль?
6.    Який розділ науки про мову вивчає стилі?
7.    Чим визначається вибір мовцем того чи іншого стилю?
8.    Які жанри мовлення вам відомі?
9.    В яких жанрах реалізується науковий стиль? Публіцистичний стиль?      Офіційно-діловий стиль? Художній стиль?
ІІІ. Виконання вправ на закріплення вивченого.
- Прочитати тексти, з'ясувати стилістичну належність кожного.
Свою думку обґрунтувати. Визначити покладений в основу кожного з текстів тип мовлення. З'ясувати їх жанрову належність.

Найбільша дурість XX століття — безвідповідальність. «Перевиховання людей» закінчилося виробленням пристосовництва, тотальним псуванням «людського матеріалу», а «перетворення природи» — створенням мертвих зон... І бідна людина без Бога стала до того вже малою, що її навіть в комедію не вставиш. Постійно діючими на кону історії залишаються носоріг, що йде напролом, страус, що ховає голову в пісок, і барабан, завжди готовий замінити весь оркестр.
У нинішній час звучить соло барабана: він відповідає на великі запитання XXI століття. А художня література й далі прагне розвивати смак і слух.
(Є. Сверстюк)

Мабуть, ще людство дуже молоде.
Бо скільки б ми не загинали пальці,—
XX вік! — ай досі де-не-де
Трапляються іще неандертальці.
Подивишся: і що воно таке?
Не допоможе й двоопукла лінза.
Здається ж, люди, все у них людське,
Але душа ще з дерева не злізла.
(JI. Костенко)


Пояснювальний диктант.
Визначити тип мовлення та стиль записаного тексту.
- Сідайте, отче,— вказали на вільне місце у мікроавтобусі, що відбував черговий рейс вицвілою од спеки околицею Львова.
Хто їздить тим маршрутом, той напевне знає того отця — таку постать годі не завважити. Опасистий — темне вбрання увиразнює міцну статуру — із сивою, як у святого Йосифа, пишною бородою; широке обличчя світиться добротою. Той отець готовий гарним словом озватися до знайомої чи незнайомої людини, а дитині до слова — ще й цукерка.
Говорить отець небагато, але ваговито. У тій вагомості — непоказний і виважений гумор.
- Е, ні! Коли я стою — то їду, а коли сиджу — то мене везуть. Більше — ні слова. Але того
вистачило, аби кожен мав у дорозі поживу для роздумів....
(За А. Содоморою)
ІV. Повідомлення способів перевірки здобутих знань та сформованих умінь і навичок
(інструктаж до тестування).

V. Проведення тестування.
(Учні розв’язують завдання за двома варіантами)

VІ. Відповіді на запитання учнів (після того як відповіді на тестові запитання здано).
10.    Підведення підсумків уроку.
VІІ. Домашнє завдання.
Скласти текст у художньому стилі (обсяг — 8—10 речень) на тему «Що я люблю і що ненавиджу», поєднавши різні типи мовлення.

 

Яндекс.Метрика >