...
Конспект уроку: Висвітлення подій світової війни у творчості поетів. О.Твардовський та П.Целан. PDF Печать E-mail

Конспект уроку: Висвітлення подій світової війни у творчості поетів. О.Твардовський та П.Целан.
Мета: узагальнити у діалогічній формі попередньо вивчений матеріал із теми війни,
обговорити проблематику даної теми з використанням відомостей, які
безпосередньо стосуються учнів, створити умови для їх особистісного ставлення
до теми війни.
Обладнання: портрети письменників, які присвятили свої твори темі війни.
ХІД УРОКУ
І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ
ІІ. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕМИ УРОКУ З ОДНОЧАСНОЮ АКТУАЛІЗАЦІЄЮ ЗНАНЬ
УЧНІВ
1. Слово вчителя.
Тема війни безмежна. Але ми обмежені у своїх можливостях, і тому зупинилися лише на кількох творах, присвячених цій темі. Однак і цього достатньо, аби у вас склалося уявлення про ці трагічні події і їх відображення у літературі. А до того ж, ви мали дослідити зміст та характер участі у цих подіях ваших рідних та близьких.
Отже, здається, нам буде про що поговорити на сьогоднішньому уроці.
2. Бесіда з елементами дискусії.
1. Який із творів, присвячених темі війни, запам'ятався і вразив вас найбільше?
2. Чому?
3. Як ви все ж таки вважаєте: «Чи можна писати вірші після Освенцима і про Освенцим?»
4. Розкажіть про участь своїх рідних та близьких у війні.
5. Наскільки те, що ви дізналися про війну з вуст очевидців і безпосередніх учасників,
відповідає зображенню війни у вивчених творах?
6. Чому більшість письменників негативно ставиться до війни?
7. Чи може мистецтво взагалі і література зокрема запобігти війні? Чому?
8. Чи є взагалі якась можливість запобігти війнам у майбутньому?
ІІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ РОБОТИ
Звичайно, останнє питання є і справді не тільки дискусійним, але й тим, на яке навряд чи сьогодні можна дати остаточну відповідь. А щодо можливостей мистецтва взагалі і літератури зокрема, то й вони доволі обмежені.
Та, зрештою, хіба завданням мистецтва є вирішення таких глобальних проблем? Безумовно, мистецтво звертається до розуму і душі особистості, інколи змушує нас замислитися і відчути біль за інших, однак, як ми вже переконалися, розуміння мистецтва аж ніяк, на жаль, не гарантує того, аби людина не стала тим, хто, наприклад, «змій приручає», або «подорожнім», який так ніколи і не прийде «у Спа...» Але мистецтво може нас від цього застерегти.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Написати роздум-есе на тему «Жаль світу цілого — землі і неба жаль!» (М. Рильський. «Туга за молодістю»)
2. Повторити вивчений матеріал і підготуватися до уроку тематичного оцінювання знань.
3. Читати повість-притчу Е. Хемінгуея «Старий і море».

 

Яндекс.Метрика >