загрузка...
-->
Матиматика 4 клас: Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Задачі на зустрічний рух. Розгортка прямокутного паралелепіпеда PDF Печать E-mail

 

Мета: формувати в учнів уміння виконувати письмове ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові, складати й розв’язувати задачі на зустрічний рух; обчислювати площу розгортки прямокутного паралелепіпеда; вдосконалювати обчислювальні навички.

Обладнання: креслення для умов задач, картки для усної лічби; розгортка прямокутного паралелепіпеда.

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація знань учнів

1. Вступне слово учителя

— Ми продовжуємо працювати над багатоцифровими цифрами. Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож. Дуже давно мореплавці відкривали нові землі. Ми теж попливемо відкривати нову землю, ми самі дамо їй назву.

Перед нами — карта нашої подорожі. Ось корабель, на якому ми попливемо. У кожної команди мандрівників повинен бути капітан. Наш капітан марія (найкращий математик у класі) сидить за першою партою. Всі учні, які сьогодні будуть відповідати на уроці, сідають до неї, отримують теоретичні питання й відповідають на них. Капітан перевіряє правильність відповіді й дає вам кружечок: зелений — відповідь правильна, червоний — відповідь неправильна. У кінці уроку, враховуючи ваші кружечки, я назву ваші оцінки.

2. Усна лічба

— Перший маршрут лежить до берегів Південної Америки. Там живе папуга Кеша. Від нього вам завдання.

1) Гра «Мовчанка»

3. Завдання для опитування. Усна лічба за картками

image174

4. Розв’язання прикладів

— Далі наш шлях веде до берегів Африки. Там у лісах живуть мавпи, а у водах ріки Ніл плавають великі крокодили. Щоб безпечно пройти лісами й пропливти рікою, розв’яжемо приклади (№ 610 з коментуванням, № 611 — самостійно), які пропонує нам мавпочка Чічі.

 

 

 

II. Розвиток математичних умінь учнів

1. Ділення багатоцифрового числа на одноцифрове

— Тепер ми пливемо до берегів Індії. Там живе слоненятко Амат. Воно навчилося добре виконувати фізичні вправи. А вам пропонує навчитись ділити круглі числа на одноцифрові.

image175

• Розглянути записи і пояснити обчислення (№ 613 (1)).

• Коментоване розв’язання прикладів № 613 (2).

2. Фізкультхвилинка

3. Розв’язання задачі

— Повертаємось до берегів Азії. Тигренятко Аматі при ніс нам завдання.

image176

Задача

Від двох берегів ріки одночасно пливли назустріч один одному два крокодили. Перший плив зі швидкістю 7 км/год., другий — 8 км/год. Вони зустрілись через 3 години. Яка відстань між берегами ріки?

Коментоване розв’язання задачі за кресленням.

image177

4. Обчислення площі поверхні розгортки прямокутного паралелепіпеда

— Повернулись ми назад, але нової землі не побачили, та коли ми були в подорожі, прийшла для нас посилка.

Щоб дізнатись, що там, ми повинні обчислити площу поверхні цієї розгортки (вчитель згадує з дітьми, як називається це тіло, яку геометричну фігуру має кожна грань паралелепіпеда, як обчислити площу однієї грані, а потім і всіх граней).

 

image178

Спочатку учні обчислюють площу двох граней.

· 3 · 2 = 30 (см2) — площа двох однакових граней.

· 2 · 2 = 20 (см2) — площа ще двох однакових граней.

· 2 · 2 = 12 (см2) — площа ще двох однакових граней.

30 + 20 + 12 = 62 (см2) — площа розгортки прямокутного паралелепіпеда.

III. Підсумки уроку

— Розкриваємо нашу паралелепіпед-посилку. Там ви побачили малюнок нашої школи. Ось нова земля — земля ще незвіданих знань, які ви будете отримувати протягом кількох років. Бажаю вам вчитись добре, щоб колись насправді стати добрими й мужніми творцями нового у світі.

image179

 

Яндекс.Метрика >