...
Математика: Ознайомлення з дробами PDF Печать E-mail

 

Мета: пояснити учням утворення дробів; показати запис дробу та ознайомити з термінами чисельник і знаменник; опрацювати складені задачі, які містять знаходження частини числа; формувати обчислювальні навички.

Обладнання: квадрати та смужки для визначення дробу.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів

1. математичний диктант

• Знайти 1/4 від 320, від 100.

• Чому дорівнює 1/3 год., 1/3 хв.?

• Знайти число, якщо 1/2 у його дорівнює 15.

• Усього на столі лежить 65 зошитів. 1/5 з них — зошити в клітинку. Скільки зошитів у клітинку лежить на столі?

• Довжина стрічки 40 см. Її розрізали навпіл. Яка довжина половини стрічки?

• Довжина 1/6 смужки дорівнює 27 см. Яка довжина всієї стрічки?

2. Завдання для опитування

Яка частина прямокутника зафарбована?

image182

3. Знайти 1/5 кг, 1/3 хв., 1/4 год.

II. Вивчення нового матеріалу

Порівняння частин за смужками.

image183

— Що більше — 1/2 чи 1/31/6 чи 1/3? 1/4 чи 1/9?

2. Пояснення вчителя

— Поява частин зумовлена потребою поділити ціле на частини. Проте основною причиною виникнення частин є процес вимірювання величин. Результат вимірювання не завжди можна виразити натуральним числом. Вже давно існують частини: третина 1/3, половина 1/2, чверть — 1/4, півчверть — 1/8 і т. ін. Частина називається дробом. Вона має два числа: чисельник і знаменник. Між ними є лінія дробу.

3. Прочитати дроби.

1/4, 2/3, 4/5, 9/10.

— Що означає кожен дріб?

— Що означає чисельник? Знаменник? (Учні намагаються самостійно визначити значення чисельника й знаменника, вчитель їм допомагає.)

4. Первинне закріплення за вправою № 659

5. Записати дробом (№ 660).

6. Знайти 1/8 від кожного числа: 320, 1600, 10 128, 2 км, 2 год., 4 ц (завдання виконується самостійно).

7. Фізкультхвилинка

III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Коментоване розв’язання задачі № 662

2. Задача з логічним навантаженням № 663

IV. Підсумки уроку

V. Домашнє завдання

№ 664, 665.

 

Яндекс.Метрика >