...
Конспект уроку зарубіжна література (7 клас) Фольклорні балади про Робін Гуда (за вибором учителя). PDF Печать E-mail

Конспект уроку зарубіжна література (7 клас) Фольклорні балади про Робін Гуда (за вибором учителя). Легенди про шляхетного розбійника Робін Гуда — втілення мрій англійського народу про захисника. Історичне тло балад. Багатогранність образу Робін Гуда, його друзі та вороги
Мета: познайомити з англійськими народними баладами про шляхетного розбійника Робін Гуда — втіленням мрій англійського народу про захисника; розкрити риси характеру Робін Гуда: сміливість, шляхетність, кмітливість, щирість, велике почуття справедливості; робота над виразним читанням балади; сформулювати разом з учнями визначення жанру балади; вдосконалювати вміння учнів аналізувати художній текст, наводячи приклади, що підтверджують думку; виховувати культуру зв'язного мовлення, культуру відповіді: логічність, послідовність, доказовість, емоційність; заохочувати працювати в групах; стимулювати розвиток як монологічного мовлення, так і діалогічного, вміння перевтілюватися в той чи інший образ.
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань учнів
1.    Повідомлення учнів про історичну обстановку в Англії ХІІ ст. (індивідуальне домашнє завдання)
2.    Бесіда за змістом повідомлень
•    Як ви вважаєте, чи повинна література реагувати на історичні події?
•    Яких саме творів чекав народ і чому?
•    Ці твори мали одного автора чи були фольклорними?
•    Як вони розповсюджувалися? Чому спочатку це були не друковані книги, а лише виступи на майдані?
•    Що супроводжувало розповіді про події?
•    Хто був найпопулярнішим героєм Англії ХІІ ст.? Яким слухачі й виконавці хотіли бачити (і зробили!) свого Робін Гуда?
•    Чи можна сказати, що у творах про Робін Гуда йдеться про реальне життя реальної людини? Чи траплялися в історії аналогічні події?
•    Чим ще ці твори відрізняються від давньоруських билин?
•    Хто може назвати літературний жанр, з яким ми сьогодні працюватимемо? (Балада)
Звернення до словника літературознавчих термінів Балада (від прованс. Ьаїїаг — танцювати) — жанр ліричної поезії, що має розповідний характер. Балада має певний сюжет і, як правило, включає в себе діалог, пейзажний зачин і кінцівку. (Див. схему)


ІІ. Формування нових знань і навичок. робота у групах  (змагання). розвиток монологічного і діалогічного мовлення
рекомендації для вчителя
Кожна група отримує картку, що має 12 клітинок (вищий бал).
Оголошуються «тарифи»: Переказ змісту балади вперше — 2 б.
Переказ окремих епізодів, додатки — 1—2 б. (залежно від якості та емоційності переказу).
Переказ епізоду з балади за особами — 3 б.
Вдале запитання щодо характеру героя — 1 б.
Відповідь на запитання — 1 б.
Групи виступають по черзі, брати можна за 1 раз тільки одну окрему картку.
Відповівши, групи закривають клітинки на картці або окремими картками, або зеленими фішками.

Д. 2 б. Що спільного між строфами?
I.    Спешите на улицу, добрые люди, Послушайте песню мою.
О славном стрелке, удалом Робин Гуде, Для вас я сегодня спою.
II.    Двенадцать месяцев в году, Считай иль не считай,
Но самый радостный в году Веселый месяц май.
(Це зачин балад про Робін Гуда) Е. 3 б.

(Назвати перекладачів)
Обов'язково підбити підсумки, визначити внесок кожного члена групи.
III.    підбиття підсумків уроку
•    Чи можна сказати, що балада — це ліро-епічний твір з певним сюжетом?
•    Про які елементи балади, її особливості ми сьогодні дізналися?
•    Чи сподобався вам головний герой?
IV.    Домашнє завдання
Самостійно записати визначення жанру балади, з'ясувати, чи зрозуміли зміст визначення, та перелічити риси характеру Робін Гуда (на основі прикладів з тексту балади).
Індивідуальне завдання: 1—2 учням — підготувати коротке повідомлення про події на Балканах у 1389 р. (битва на Косовім полі).

 

Яндекс.Метрика >