...
Конспект уроку: Письмове множення багатоцифрових чисел на розрядні PDF Печать E-mail

 

Мета: з’ясувати особливість письмового множення багатоцифрових чисел на розрядні числа; готувати учнів до розв’язання задач на пропорційне ділення; опрацювати задачу, яка містить знаходження дробу від числа; формувати обчислювальні навички.

Обладнання: картки для усної лічби, для самостійної роботи, предметні малюнки.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів

Усна лічба

1. Гра «Вибери приклад»

 

 

2. Знайти 2/3, 3/5, 3/4, 7/10 години.

3. 2/5 від суми чисел 75 і 25.

4. 3/4 від різниці чисел 90 і 50.

5. Обчислити зручним способом: 2 · 19 · 4 · 25.

6. У мами було 24 грн. На 5/6 всіх грошей вона купила 4 книжки за однаковою ціною. Скільки коштувала одна книжка?

7. Робота за картками

Картка 1

1) Обчислити зручним способом: 4 · 67 · 2 · 25 · 5.

2) У ларьку було 480 кг овочів. 3/5 всіх овочів — капуста, 1/4 всіх овочів — помідори. Скільки кілограмів капусти й помідорів було у ларьку?

Картка 2

1) Обчислити зручним способом: 25 · 39 · 5 · 4 · 2.

2) У парку посадили 320 дерев. З них 1/3 були берези, 1/5 — клени. Скільки кленів та беріз посадили у парку?

II. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення вчителя

— Використовуючи переставний і сполучний закони дії множення, знаходять добуток чисел виду 32 · 200 усно. Для цього кругле число 200 подаємо у вигляді добутка одноцифрового числа 2 і розрядного числа 100.

32 · (2 · 100)

Використаємо сполучний закон дії множення:

(32 · 2) · 100.

Одержимо 64 · 100 = 6 400.

Під час письмового множення 32 на 100 кругле число підписують під першим множником так, щоб цифра, відмінна від нуля, була підписана під останньою цифрою першого множника.

2. Первинне закріплення. Вправа № 711

3. Коментоване розв’язання прикладів № 712

4. Розв’язання прикладів № 713 (перший стовпчик — з коментуванням, решту — самостійно)

5. Фізкультхвилинка

6. Розв’язання рівнянь № 714 за рядами (по одному для ряду)

III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Робота над задачею № 715 за коротким записом і малюнками

 

Маса 1 мішка

Кількість мішків

Вся маса

 

1

Однакова

1

 

3

2. Робота над задачею № 716

• Учні з високим рівнем знань — самостійне розв’язання;

• решта — під керівництвом учителя.

IV. Підсумки уроку

V. Домашнє завдання

№ 717, 718.

 

Яндекс.Метрика >