загрузка...
-->
Конспект уроку: Ділення багатоцифрових чисел на 10, 100, 1 000 з остачею. Задачі на спільну дію PDF Печать E-mail

 

 

Мета: ознайомити учнів з діленням багатоцифрових чисел на 10, 100, 1 000 з остачею; формувати обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі.

Обладнання: картки для усної лічби, таблиця для розв’язання задач.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів

Усні обчислення

• Гра «Знайди відповідь».

У кожній таблиці знайти відповідь прикладу й обвести її.

700 - 260

340

540

440

2 350 +150

2 450

2 500

2 400

930 - 27

903

923

913

2 000 : 10 · 5

10

200

100

1 450 + 210

1 560

1 660

2 660

900 - 390

490

410

510

300 · 100 : 5

600

6 000

60 000

780 - 48

732

742

748

• Обчислити:

45 000 : 100, 250 · 100, 10 000 : 1 000.

25 : 3, 14 : 5, 20 : 7, 30 : 4, 45 : 6.

• Розв’язання простих задач на рух за таблицею.

Швидкість

Час

Відстань

45 км/год.

3 год.

? км

3 км/год.

?

300 км

2 м/хв.

?

15 м

?

4 год.

280 м

?

2 год.

620 км

II. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовча робота

— Скільки всього одиниць, десятків, сотень у числі 83 245? Тисяч у числі 456 321?

2. Пояснення вчителя

1 654 : 100

— Скільки всього сотень у числі 1 654? 54 одиниці становитимуть остачу. У числі 100 два нулі. Отже, коли ми ділимо 1 654 на 100, праворуч відраховуємо дві цифри, ставимо там кому. Числа до коми — ціле число від ділення, а числа після коми — остача.

1 654 : 100 = 16 (ост. 54)

34 982 : 100 = 349,82 = 349 (ост. 82).

Питання: якщо ділимо на 1 000, скільки цифр справа будемо відраховувати?

3. Коментоване розв’язання прикладів № 632

4. Самостійне розв’язання прикладів № 633 за варіантами (по одному прикладу для кожного варіанта)

5. Фізкультхвилинка

III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Робота над задачами

1) № 634 (фронтально).

2) № 635 (складання плану розв’язання, далі — самостійне розв’язання задачі складанням виразу).

3) Колективне розв’язання задачі № 636.

1 000 : 100 — стільки разів по 100 км вміщається у 1 000 км;

36 · (1 000 : 100) — стільки літрів пального за нормою мав витрати шофер на шляху в 1000 км;

31 · (1 000 : 100) — стільки літрів пального він витратив у новому режимі роботи;

36 · (1 000 : 1 000) - 31 · (1 000 : 100) — стільки літрів пального шофер зекономить на шляху в 1 000 км.

Слід вказати на більш зручний спосіб розв’язання задачі:

(36 - 31) · (1 000 : 100).

IV. Підсумки уроку

V. Домашнє завдання

№ 638, 639.

 

Яндекс.Метрика >