...
Методичні рекомендації по роботі з батьками обдарованих дітей PDF Печать E-mail

Методичні рекомендації по роботі з батьками обдарованих дітей

Параметри, які характеризують обдарованість у дітей

1. Випереджувальний розвиток пізнавальної сфери, що проявляється у високій пізнавальній активності і виражається кмітливістю та здатністю переробляти великий об'єм інформації і робити інтуїтивні висновки (інсайти), чудова пам'ять, що базується на ранньому мовному розвитку та добре розвиненому абстрактно-теоретичному мисленні; здатність до класифікації та категоризації інформації і досвіду.
2. Специфічний розвиток рис особистості, а саме: надрозвинуте почуття справедливості, раннє формування системи цінностей ( гостре відчуття несправедливості; високі моральні вимоги до себе і інших); яскрава уява, висока креативність і, як результат, здатність зберігати завжди елементи гри в житті і роботі; почуття гумору; високий рівень домагань: такі діти весь час намагаються вирішити проблеми, які їм поки що непосильні.
3. Особливості фізичного розвитку дітей. Існує дві крайні точки зору на дане питання: з одного боку обдаровану дитину сприймають як "очкарика", "книжкового черв'яка", з іншого боку говорять, що така дитина і в фізичному відношенні здоровіша і красивіша. В усякому випадку, талановиті діти, як і талановиті дорослі, мають високу енергоємність, що проявляється в надзвичайній активності.
4. Якщо виховна робота з обдарованою дитиною проведена неправильно, виникає великий ризик виникнення проблем розвитку:
• можливе   формування   невротичного   прагнення завжди бути першим;
• великі  амбіції батьків  можуть  стати  причиною високого рівня агресивності і ворожості дітей;
• кінець кінцем, талант дитини може бути просто "заритий в землю".

 

Яндекс.Метрика >