загрузка...
-->
Конспект уроку з фізики: Світлові явища. PDF Печать E-mail

Конспект уроку з фізики: Світлові явища.
Тема уроку. Лінзи. Побудова зображення в лінзі.
Мета уроку. Дати поняття лінзи. Навчити будувати зображення в лінзах.
Обладнання. Набір лінз, екран, джерело світла.
План проведення уроку.
I.    Повторення вивченого матеріалу.
1.    Відбивання світла. Закони відбивання світла.
2.    Промінь падаючий і промінь відбитий складають між собою кут 80. Знайти кут падіння.
3.    Закони заломлення світла.
4.    Чим зумовлене заломлення світла на межі двох прозорих середовищ?
5.    Що таке відносний показник заломлення? Яких значень він може набувати?
6.    Що таке абсолютний показник заломлення?
7.    При яких умовах відбувається повне внутрішнє відбивання?
Роздатковий матеріал:
I варіант – Накреслити хід заломлення променів у призмі.
II варіант – Визначте абсолютний показник заломлення для води (мал. 4.26, 4.27 підручника).
II.    Вивчення нового матеріалу.
1.    Означення лінзи. Види лінз. Позначення лінз на малюнках.
2.    Елементи лінзи (оптична вісь, фокус,    ).
1)    О – оптичний центр лінзи.
2)    АВ – оптична вісь лінзи.
3)    ОF – фокус лінзи

мал. 1

Демонстрація отримання зображення малюнка на екрані. Наголосити, що лінза має два головні фокуси.
3.    Показати на дошці хід променів в тонкій збиральній лінзі. Дати учням зрозуміти те, що лінза при певних умовах може бути як збиральною так і розсіювальною.
4.    Характеристика лінз. Поняття про оптичну силу лінзи. Запис формули:

Одиниці оптичної сили (діоптрії).
5.    Побудова зображень предметів в тонких лінзах:
а) нехай предмет АВ розташований за фокусом лінзи, тобто F<d<2F.
Побудуємо зображення цього предмета з новим описом ходу променів.

мал.2
Що отримали?
Учні роблять висновок.
б) Самостійна робота на уроці. Нехай предмет розташований за фокусом лінзи. Побудувати зображення.

мал. 3

мал. 4
Наголосити учням, що таке розташування предмета, тобто ми отримуємо збільшене зображення, яке можна використати для демонстрування кінофільмів.
в) А яким буде зображення, якщо предмет АВ перебуває перед фокусом лінзи. Будуємо зображення. Розказуємо побудову.
Яке вийшло зображення?
мал.5
За допомогою побудов досить легко вивести формулу лінзи.
(всі величини вимірюються в метрах)

6.    Питання побудови зображень в розставальній лінзі вивчаємо на слідуючому уроці. А також використання лінз в оптичних приладах.
III.    Закріплення вивченого матеріалу.
1)    Означення і види лінз.
2)    Властивості лінзи.
3)    Як побудувати зображення за допомогою лінзи.
Задача: відстань від предмета до лінзи 15 см., а віб лінзи до зображеного 25 см. Знайти фокусну відстань і оптичну силу лінзи.
(F= 9,4 см.; Д= 10 дптр.).
Домашнє завдання: параграф 55. Вправа 28 (2, 4).

 

Яндекс.Метрика >