загрузка...
-->
Конспект уроку з фізики: Що таке світло. Прямолінійність поширення світла.Сонячні імісячні затемнення. Дія світла на поверхню. PDF Печать E-mail

Конспект уроку з фізики: Що таке світло. Прямолінійність поширення світла.Сонячні імісячні затемнення. Дія світла на поверхню.

Мета уроку:Показати красу світу, що оточує нас. Привити любов до цього світу, показати його беззахисність перед грубою силою людського зла. Розглянути початкові відомості про феномен світла .
Обаднання:прилад для демонстрації сонячних і місячних затемнень,мікроскоп, телескоп, свічка...
Хід уроку.
1) ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
2)ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Бесідою дати поняття про світло. Можна використати Книгу Буття.Це дасть змогу розглянути світло якдивний прояв божественної діяльності.
“І побачив Бог, що воно гарне”,-сам Творець дивується красі світла, подаючи людям бажання вивчати це явище.
Далі учням пропонуємо назвати властивості світла, які використовує людина в своєму житті
Особливо важливою є думка, що світло, падаючи на предмет, нагріває його,тобто, несе енергію.Світло- один із видів електромагнітних хвиль.
Використовуючи певні властивості світла, людина створила різноманітні оптичні прилади:телескопи, мікроскопи....-продовження людських рук до астрономічних і мікроскопічних розмірів.
Бесідою визначаємо і інші оптичні прилади:фари , освітлювальні лампи, телевізор, окуляри...
Поділили на природні і штучні джерела світла.
Так само бесідою приходимо до висновку, що світло поширюється прямолінійно.Але випромінювання світла йде в усі сторони однаково!
Безліч променів ! Та для розвязування задач потрібно вибирати лише окремі, що дають уявну картину задачі, відкинувши оту безліч!
Це добре видно з мал.4.3 , мал 4.4 .
За допомогою приладу для демонстрації сонячних і місячних затемнень демонструємо ці прекрасні і рідкісні астрономічні явища.
Задача за мал 4.8 є провокаційною для учнів. Перед її розвязуванням
потрібно ще раз наголосити,що світло поширюється у всіх напрямках,а не лише в пучках , намальованих на малюнку.
Розглядаючи питання про дію світла на  поверхню бажано на цікавому досліді нагрівання долоні полумям свічки.Учень відчує, що зміна відстані в 2 рази веде до зміни
“нагрівання “ у 4 рази , хоча це ісубєктивні відчуття.Наголошуємо на квадратичній залежності.Аналогічно пояснюється дія світла на перпендикулярну поверхню і ту ,що знаходиться під кутом.
3)Підсумок уроку.
4)Домашнє завдання .Усвідомити головне з  §                                                                                   
50,51, Вправа 25,2.
Дати відповіді на запитання з   §                                                                                   
50, 51.

 

Яндекс.Метрика >