загрузка...
-->
Конспект уроку: Хімічні властивості кислот. Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. Використання кислот PDF Печать E-mail

Цілі уроку: закріпити знання про хімічні властивості кислот на прикладі хлоридної кислоти; поглибити знання учнів про реакції заміщення й обміну на прикладі хімічних властивостей кислот; розвивати навички експериментальної роботи з кислотами; повторити правила техніки безпеки підчас роботи з кислотами; ознайомити учнів з галузями використання кислот.

Тип уроку: формування вмінь і навичок, урок-дослідження.

Форми роботи: розповідь учителя, лабораторні досліди, робота з опорною схемою, робота з підручником.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця розчинності, ряд активності металів, хімічні реактиви, плакат «Правила техніки безпеки в кабінеті хімії».

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

II. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань

Завдання 1

Учень розповідав біля дошки про хімічні властивості кислот. Знайдіть помилки в нижченаведених висловлюваннях і виберіть тільки ті хімічні властивості, які характерні для кислот:

а) забарвлення розчину лакмусу в синій колір;

б) забарвлення розчину лакмусу в червоний колір;

в) взаємодія з металами;

г) взаємодія з кислотними оксидами;

д) взаємодія з основними оксидами;

е) взаємодія з основами;

ж) взаємодія з кислотами.

Наведіть рівняння відповідних реакцій і назви продуктів реакцій у вигляді опорної схеми «Властивості кислот».

Завдання 2

Робота з опорною схемою «Хімічні властивості кислот».

III. Формування навичок і вмінь

Лабораторна робота № 2. Взаємодія хлоридної кислоти з металами

На кожному столі — дев’ять пробірок з номерами та склянка з хлоридною кислотою.

Учитель нагадує учням про необхідність дотримання правил техніки безпеки під час виконання лабораторної роботи. Особливу увагу слід приділити заходам безпеки під час роботи з кислотами. (Розглядаємо підготовлені учнями схеми.)

— Назвіть правила першої допомоги в разі потрапляння кислоти на шкіру або в очі. (Рясно промити водою; шкіру промити розчином харчової соди, що є в лабораторній аптечці)

Завдання. У протоколі під номером пробірки зазначений реактив, що міститься в цій пробірці. Акуратно додайте в кожну пробірку три-чотири краплі хлоридної кислоти, запишіть ознаки реакції та висновок про властивість хлоридної кислоти.

 

Протокол лабораторної роботи № 1

Взаємодія хлоридної кислоти з різними речовинами

 

№ пробірки

Назва реагенту

Ознаки реакції

Рівняння реакції

Висновки

1

Zn — цинк гранульований

 

 

 

2

Аl — алюміній гранульований

 

 

 

3

Сu — мідний дріт

 

 

 

4

СuО — купрум(ІІ) оксид

 

 

 

5

SiO2 — силіцій оксид

 

 

 

6

NaOH — натрій гідроксид

 

 

 

7

Сu(ОН)2 — купрум(ІІ) гідроксид

 

 

 

8

Na2CO3 — натрій карбонат

 

 

 

9

Na2SiO3 — натрій силікат

 

 

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Підбиття підсумків лабораторної роботи

Кожна група учнів по черзі зачитує результати експерименту, учні спільно вносять виправлення в протоколи, роблять висновки.

Візьміть таблицю «Взаємозв’язок між класами неорганічних сполук».

— В які ще клітинки ми можемо поставити знак «плюс»?

 

Взаємозв’язок між класами неорганічних сполук

 

 

Основний оксид

Кислота

Основа

Сіль

Кислотний оксид

+

 

+

 

Кислота

+

 

+

+

Основа

 

+

 

 

Сіль

 

+

 

 

 

Продовжимо заповнювати таблицю на наступному уроці.

V. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний параграф підручника, відповісти на запитання до нього, виконати вправи.

Творче завдання. Скласти за підручником схему «Використання кислот».

 

Яндекс.Метрика >